دستبند پلیس بر دستان سارقان سابقه دار در دهلران/کشف ۸۰ لیتر الکل تقلبی در دهلران

مهم‌ترین حوادث ایلام امروز سیزدهم اسفند ماه سال ۹۸ را می‌توانید در بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مهم‌ترین حوادث ایلام امروز سیزدهم اسفند ماه سال ۹۸ را می‌توانید در بسته خبری بخوانید.

دستبند پلیس بر دستان سارقان سابقه دار در دهلران

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت: ۲ سارق که در زمینه سرقت اماکن خصوصی و عمومی فعالیت داشتند دستگیر شدند.

سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و عمومی در سطح شهرستان، ماموران انتظامی شهرستان موضوع را بصورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی و پلیسی در ۲ عملیات غافلگیرانه ۲ سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ مکی با بیان اینکه در بازرسی‌های اولیه متهمان به ۶ فقر سرقت اعتراف کردند بیان کرد: ۲ متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

کشف ۸۰ لیتر الکل تقلبی در دهلران

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از کشف ۸۰ لیتر الکل تقلبی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت: ماموران انتظامی شهرستان دهلران در راستای جلوگیری از بیماری کرونا در سطح شهر و برخورد با صنوف متخلف تعداد ۱۰۳ بطری الکل تقلبی، معادل ۸۰ لیتر کشف و ضبط شد.

او افزود: ماموران در اجرای این طرح واحد صنفی متخلف را پملپ و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ مکی اضافه کرد: احتکار جرم است و سلامت جامعه را مورد هدف قرار می‌دهد و تلاش پلیس در جهت مبارزه با اخلالگران در سطح شهرستان کماکان ادامه دارد.

 

کشف قرص‌های غیر مجاز در ایلام

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از کشف ۹۰۰ قرص غیر مجاز توسط ماموران کلانتری ۱۴ خبرداد.

سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت: به دنبال اطلاع از فروش و توزیع قرص‌های فاقد مجوز در یکی از محلات ایلام، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۴ قرار گرفت.

او افزود:متهم که با یکدستگاه خودرو اقدام به فروش قرص‌های روان گردان می‌کرد در یک عملیات موفق پلیسی شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه فروش قرص‌های روانگردان با هدف ضربه زدن به بنیان خانواده‌ها صورت می‌گیرد، اظهار کرد:در بازرسی از خودرو ۹۰۰ قرص غیر مجاز کشف شد.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه پلیس در برخورد با این گونه جرائم با قاطعیت وارد عمل می‌شود، بیان کرد: متهم جهت سیر مراحل قانونی با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام به شهروندان توصیه کرد:ارتباط عاطفی والدین با فززندان باعث استحکام بنیان خانواده و عامل بازدارنده‌ای در رویارویی آنان با معضلات اجتماعی است.

 

بازگشایی مسیر ایلام- مهران

رئیس پلیس راه استان ایلام از بازگشایی مسیر ایلام- مهران از ساعت ۱۶ روز جاری خبر داد.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: با توجه به اتمام عملیات عمرانی در قطعه اول مسیر و پاکسازی سطح راه، از ساعت ۱۶ امروز این مسیر بازگشایی و تردد در آن از سر گرفته می‌شود.

او به رانندگان توصیه کرد: با توجه به وجود کارگاه‌های عمرانی فراوان در مسیر ایلام- مهران رانندگان با رعایت احتیاط تردد کنند.

 

دستگیری ۷ حفار غیرمجاز در ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به دستگیری هفت حفار غیرمجاز در ایلام طی سه ماه اخیر، گفت: ۲۱ قلم شی تاریخی نیز طی این مدت در استان کشف شده است.

عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: استان ایلام دارای یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی است که طی سه ماه اخیر بیش از ۴۷۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی محسوس و غیرمحسوس توسط نیرو‌های یگان حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی استان انجام شده است.

او اظهار کرد: از ابتدای دی ماه تاکنون هفت نفر از حفاران غیرمجاز دستگیر و سه دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شده است.

شنبه زاده افزود: همچنین در این مدت تعداد ۲۱ قلم اشیای تاریخی در شهرستان ایلام و دیگر شهرستان‌ها از حفاران غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اضافه کرد: جلوگیری از هشت مورد ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم آثار تاریخی و جلوگیری از ۱۴ مورد حفاری‌های غیرمجاز محوطه‌های آثار تاریخی از دیگر فعالیت‌های یگان حفاظت از آثار تاریخی استان در این مدت بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام یادآور شد: با توجه به وجود آثار تاریخی فراوان در استان ایلام برای تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی با هدف نظارت و مراقبت بیشتر از آثار تاریخی اقدام شده است.

او آثار فرهنگی و تاریخی را شهود تمدن، سند هویت و افتخار ملی دانست و خواستار صیانت از آن توسط همه اقشار مختلف اجتماع شد.

انتهای پیام/ د

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.