کشف بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در ایلام / کشف بیش از ۱۵۰۰ راس احشام قاچاق در ایلام

مهم‌ترین حوادث امروز سیزدهم بهمن ماه ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در ایلام / کشف بیش از ۱۵۰۰ راس احشام قاچاق در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مهم‌ترین حوادث امروز سیزدهم بهمن ماه ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در ایلام

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام از کشف بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق طی ۱۰ ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

سرهنگ علی مهری رئیس پلیس آگاهی استان ایلام گفت: با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی استان تمام توان خود را در مبارزه با این پدیده شوم به کار گرفتند.

او به گزارش ۱۰ ماهه کارآگاهان پلیس آگاهی استان در خصوص کشفیات دخانیات قاچاق اشاره کرد و افزود: در این مدت ماموران پلیس توانستند تعداد یک میلیون و ۱۴۷ هزار و ۵۲۰ نخ سیگار خارجی و قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۶۲۱ میلیون و ۷۲۰ هزار ریال کشف کنند.

مهری بر تمرکز پلیس آگاهی در مبارزه و کشف کالای قاچاق در استان تاکید کرد و ادامه داد: با تقویت حوزه‌های اطلاعاتی و بهره گیری از توان پلیسی در همین مدت توانستیم مقدار ۱۸۸ کیلوگرم توتون خارجی به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال را نیز کشف کنیم.

او با اشاره به همراهی و همکاری خوب مردم با پلیس و تاکید بر استمرار برنامه‌های پیشگیرانه و تشدید برخورد با عاملان قاچاق اظهار کرد: ازعموم مردم خواستاریم تا هرگونه اطلاعات و اخبار در خصوص فعالیت سودجویان این عرصه شوم را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

کشف بیش از ۱۵۰۰ راس احشام قاچاق در ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام از کشف و ضبط یک هزار و ۵۳۱ راس احشام قاچاق در ۱۰ ماهه سال جاری در استان خبر داد.

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: امسال پس از نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به عنوان رونق تولید، نیروی انتظامی به منظور تحقق این شعار، اقدامات جدی را در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز انجام داده است.

او افزود: با تلاش شبانه‌روزی همکاران در حوزه انتظامی استان ایلام و در بحث قاچاق احشام، یک هزار و ۵۳۱ راس دام قاچاق به ارزش بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال در ۱۰ ماهه امسال کشف شد.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به مخرب بودن قاچاق کالا و ارز بر اقتصاد و معیشت شهروندان گفت: امسال با توجه به خروج غیرقانونی احشام، شاهد نوسان قیمت در گوشت قرمز بودیم که با اقدامات و مبارزات مستمری که در راستای قاچاق احشام صورت گرفت، شاهد سیر نزولی این فرآورده پروتئنی هستیم.

یاری با بیان اینکه مبارزه مستمر با قاچاق کالا و ارز به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفته است از مردم خواست، موارد مشکوک در خصوص این پدیده شوم که هدفی جز نابودی اقتصاد جامعه ندارد را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

 

زلزله ۳.۵ ریشتری صالح آباد ایلام را لرزاند

زلزله ۳.۵ ریشتری بخش صالح آباد از توابع استان ایلام را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر ساعت ۱۱ و ۵۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه ظهر امروز یکشنبه بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران در جنوب ایلام را لرزاند.

این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در عرض جغرافیایی ۳۳.۳۹۱ و طول جغرافیایی ۴۶.۰۸۹ به وقوع پیوسته است.

این دومین زلزله امروز در بخش صالح آباد است.

بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران در ۳۵ کیلومتری استان ایلام قرار دارد.

 

دستگیری ۲ شکارچی متخلف در مهران

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از دستگیری دو شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده کولگ شهرستان مهران خبر داد.

غلامرضا ابدالی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مهران هنگام گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده کولگ موفق شدند دو نفر شکارچی متخلف را دستگیر کنند.

او ادامه داد: از این متخلفان، لاشه یک راس کل وحشی و یک قبضه اسلحه شکاری و دیگر مهمات و ادوات شکار کشف و ضبط شد.

ابدالی اظهار کرد: در حال حاضر پرونده متهمان جهت پیگرد قانونی و صدور حکم، تحویل مراجع قضایی شهرستان مهران شده است.

او بیان کرد: از شهروندان گرامی خواستاریم در صورت مشاهده هر گونه تخلفی، مراجع را از موضوع آگاه سازند تا به صورت جدی با آنان برخورد گردد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.