حضور دانشگاه صنعتی کرمانشاه در پنجمین نمایشگاه بین المللی اوراسیا

دانشگاه صنعتی کرمانشاه در پنجمین نمایشگاه بین المللی آموزش عالی اتحادیه دانشگاه های اوراسیا حضور دارد.

دانشگاه صنعتی کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، پنجمین دوره کنفرانس و نمایشگاه آموزش عالی اتحادیه دانشگاه‌های اوراسیا موسوم به یوری ۲۰۲۰ (EURIE۲۰۲۰) از ۳۰ بهمن ماه تا ۲ اسفند ماه ۹۸ در مرکز کنگره‌های شهر استانبول برگزار شد.

در این رویداد مهم که با شرکت بیش از ۸۰ دانشگاه از ۲۰ کشور دنیا و همچنین دانشگاه‌های تبریز، تهران، یزد، اصفهان، صنعتی کرمانشاه، صنعتی سهند، صنعتی نوشیروانی بابل، شهید مدنی آذربایجان، دانشگاه نبی اکرم (ص) و آزاد اسلامی قزوین از ایران برگزار شد، دانشگاه‌های ایرانی توانمندی‌های خود در حوزه آموزش عالی را در پاویون "Study in Iran" در معرض بازدید عموم قرار دادند.

 برگزاری سمینار‌ها و پنل‌های تخصصی در خصوص آموزش عالی کشور‌های مختلف، از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه بود و در بارزترین این پنل‌ها که با عنوان "ایران" برگزار شد؛ از جنبه‌های مختلف به معرفی آموزش عالی در ایران و فرصت ها و امکانات موجود پرداخته شد.

همچنین از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه، برنامه ریزی برگزاری نشست‌های دو جانبه بین مسئولین دانشگاه صنعتی کرمانشاه و دیگر مسئولین دانشگاه‌های شرکت کننده در اجلاس بود که نتایج و اثرات مثبت و حائز اهمیتی برای توسعه همکاری‌های بین دانشگاهی به دنبال خواهد داشت.

ملاقات با رئیس اتحادیه اوراسیا، مصطفی آیدین، شرکت در جلسات مذاکره با مسئولین دانشگاه‌ها و شرکت در افتتاحیه این رویداد که با حضور وزیران علوم و فرهنگ کشور‌های قبرس و اردن و وزیر تجارت و فناوری ترکیه و معاونان چند وزارتخانه مهم ترکیه و نیز قرائت پیام رییس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان همراه بود از برنامه‌های نمایندگان دانشگاه صنعتی کرمانشاه در پنجمین نمایشگاه آموزش عالی اتحادیه اوراسیا بود.

در این دیدار‌ها ضمن تاکید بر لزوم همکاری بیشتر علمی بین دو کشور همسایه، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و لزوم بهره گیری حداکثری از دیپلماسی علمی در شرایط کنونی، مواردی همچون برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی در رشته‌های مشخص، برگزاری دوره‌های تابستانی به منظور آشنایی دانشجویان مستعد طرفین با دانشگاه ها، ایجاد ارتباط با مراکز رشد و نوآوری، استفاده از آزمایشگاه‌های مرکزی، راه اندازی مجلات معتبر مشترک و تبادل استاد و دانشجو مورد بحث قرار گرفت.

گفتنی است؛ امضای چندین تفاهم نامه همکاری از دیگر برنامه‌های فشرده هیات دانشگاه صنعتی کرمانشاه در مدت حضور در این کنفرانس بود.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.