عیدی کارگران شامل مالیات می‌شود؟

براساس قانون عیدی و پاداش کارگران تا سقف معینی معاف از مالیات است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پایان سال عیدی کارگران به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

با توجه به اینکه «حداقل دستمزد سال ۹۸» کارگران با تصویب شورای عالی کار در اسفند سال گذشته، یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان در نظر گرفته شده است، بنابراین عیدی کارگران «حداقلی بگیر» باید ۳ میلیون و ۳۴ هزار تومان باشد.

میزان دریافت عیدی برای سایر بیمه شدگانی که حقوق پایه آن‌ها به واسطه سابقه کار بیشتر «بیش از حداقل دستمزد» است نیز باید معادل دو برابر پایه حقوق باشد، به عنوان مثال اگر حقوق پایه بیمه شده‌ای ۲ میلیون تومان باشد، میزان عیدی پرداختی به وی ۴ میلیون تومان است.

البته قانون کار برای پرداخت عیدی، «سقف» در نظر گرفته است، به طوری که میزان عیدی نباید از سه برابر «حداقل دستمزد مصوب» بیشتر شود. بر این اساس، میزان عیدی هر کارگر نباید از سه برابر حداقل دستمزد مصوب (یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان) تجاوز کند؛ بنابراین حداقل عیدی کارگران در پایان سال ۹۸، معادل ۳ میلیون و ۳۴ هزار تومان و حداکثر عیدی نیز معادل ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۶۴۷ تومان است.

براساس قانون مالیات، عیدی و پاداش کارگران تا سقف معینی معاف از مالیات است.

عیدی و پاداش کارگران به اندازه یک دوازدهم معافیت سالانه از مالیات معاف است.

در سال ۹۸ سقف مالیات بر درآمد حقوق ماهیانه مبلغ ۲۷۵۰۰۰۰۰ ریال معادل دو میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان تعیین شده و عیدی و پاداش کارگران نیز تا این مبلغ معاف از مالیات و برای مازاد بر آن ۱۰ درصد مالیات تعلق می‌گیرد.


بیشتر بخوانید:حقوق کارگران در سال ۹۹ چقدر باید افزایش پیدا کند؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۹:۵۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
دلت خوشه حاجی کو عیدی ....! فقط زمانی حال روز کارگرا مث سایر کارکنان میشه که حقوقشون رو خود دولت واریز کنه .. یعنی کارفرما موظف باشه هر ماه حقوق قانونی فرد رو به حساب دولت واریز کنه. بعد اداره کار یا هر ارگان مربوطه ای به حساب کارگر. حتی با قبول کسر درصدی جهت انجام این کار . .
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۰۹:۲۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
واقعا خجالت اور میگید کارگر که خودش تودخل وخرج زندگیش مونده بازم مالیات میگیرید .
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۰۶:۲۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
خیلی زشت هست که بخشی از کمبودهای بودجه کشور رو منوط به دریافت مالیات از ضعیف ترین قشر جامعه کنید، به جای اینکه از پر درآمدهای گردن کلفت و بی خاصیت جامعه مالیات دریافت کنید از کارگر نگون بخت هزینه می کنید. از خدا بترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
\چطور بازیگرانی که خرج یک سفر خارجی شون از دستمزد یک سال کارگر زحمت کش بینوا بیشتره ،از مالیات معافن حالا خرج هاو بریز و بپاش های دیگشون بمونه.
Iran (Islamic Republic of)
کار گر
۲۳:۴۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
به خدا پول عرق‌ کارگر خوردن نداره شب بیداری سخته به خدا همینم برا کارگران نمیزارید
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۵۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
باسلام. خدایی از همین عیدی کارگران هم باید مالیات بگیرین خودتون میگین کارگر باز مالیات چیه همون دوبرابرشم جوابگو نیست باز شما میخوایین مالیات بگیرین فقط رو کارگرا فشار بیارین از کارفرما که نمیتونین بگیرین از کارگرا بگیرین. دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
ما در بیرجند کارخانه ...ده سال کار میکنم اما کمترین حقوق و مزایا تو جامعه داریم ب داد ما برسین چون تهدید ب اخراج میشیم
آخرین اخبار