مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

تمامی مدارس و اماکن آموزشی باید ضدعفونی شوند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بابیان اینکه بخشی از مدارس تاکنون ضدعفونی شده اند، گفت: البته با تمهیداتی که پیش بینی شده مقررشد مواد شوینده و ضدعفونی کننده تامین شده و همه مدارس ضد عفونی شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی عسکر نجفی در جلسه وب کنفرانس با رؤسای ادارات آموزش و پرورش و کارشناسان سلامت و بهداشت مدارس این ادارات هدف از برگزاری این جلسه را در راستای آگاهی بخشی و پاسخ گویی به ابهامات و سؤالاتی که رؤسای ادارات و کارشناسان مناطق و شهرستان‌ها داشتند عنوان کرد.

او گفت: از این طریق موارد و توصیه‌های لازم در خصوص بحث ویروس کرونا، علائم و راه‌های ابتلا و شیوء آن، همچنین راه‌های پیشگیری و اقدامات ضروری در مقابله با این ویروس بحث و تبادل نظر شده و مسئولین و کارشناسان محترم دانشگاه علوم پزشکی به سؤالات تخصصی رؤسا و کارشناسان محترم ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های استان پاسخ گویند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بابیان اینکه بخشی از مدارس تاکنون ضدعفونی شده اند، گفت: البته با تمهیداتی که پیش بینی شده مقرر گردید مواد شوینده و ضدعفونی کننده تامین شده و همه مدارس ضد عفونی شوند.

نجفی با اشاره به برخی از اقداماتی که تاکنون برای مقابله با این بیماری انجام گرفته گفت: تا کنون چندین شیوه نامه و دستورالعمل توسط اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس به ادارات و مدارس ارسال شده که همگی با محوریت اطلاع رسانی و ارائه آموزش‌های لازم پیرامون شناسایی، نحوه پیشگیری و مقابله با این بیماری همچنین راهکار‌هایی به منظور رعایت بهداشت فردی و اجتماعی توسط دانش آموزان و فرهنگیان در محیط‌های آموزشی و نحوه ضد عفونی کردن محیط و سطوح بوده است.

نجفی گفت: تاکیدمان بر روی بحث آموزش و پیشگیری می‌باشد البته بحث کمبود وسایل و لوازم بهداشتی و ضد عفونی کننده نیز مطرح می‌باشد که با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته درپی رفع این مشکلات و کمبود‌ها و تامین لوازم مورد نیاز در مدارس هستیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.