مکرون احتمال دستیابی اروپا به توافق تجاری با انگلیس در دوره گذار برگزیت را رد کرد

رئیس‌جمهور فرانسه گفت مطمئن نیست اتحادیه اروپا بتواند تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ که دوره گذار برگزیت به پایان می‌رسد با انگلیس به توافق تجاری دست یابد.

مکرون احتمال دستیابی اتحادیه اروپا به توافق تجاری با انگلیس را در دروه گذار برگزیت رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، روز گذشته گفت مطمئن نیست اتحادیه اروپا بتواند تا پایان سال جاری میلادی به یک توافق تجاری با انگلیس دست یابد.

اتحادیه اروپا و انگلیس در آستانه آغاز مذاکرات برای دستیابی به یک توافق تجاری پیش از پایان یافتن دوره گذار برگزیت در پایان دسامبر سال ۲۰۲۰ هستند. با این حال، فرانسه به روشنی گفته است مذاکرات مشخصا سخت خواهد بود به ویژه در چنین بازه زمانی. مکرون روز گذشته با اشاره به این موضوع گفت «مطمئن نیستم که تا پایان سال توافق تجاری حاصل شود.» او در ادامه تاکید کرد «به هر حال، این موضوع بسیار سخت خواهد بود، چون (انگلیس) خیلی سخت است.»

انگلیس ۳۱ ژانویه سال جاری میلادی پس از ۴۷ سال عضویت در اتحادیه اروپا و پس از چهار سال کشمکش داخلی به طور رسمی از این اتحادیه خارج شد. فرانسه و چندین کشور دیگر می‌خواهند باز هم اجازه ماهیگیری در آب‌های انگلیس را داشته باشند، اما لندن خواستار خودمختاری کامل و محدودیت دسترسی اعضای اتحادیه اروپا به آب‌های این کشور است. میشل بارنیه، مذاکره‌کننده اصلی اتحادیه اروپا نیز گفته است اولویت اصلی این اتحادیه ماهیگیری و حفظ شرایط تجاری عادلانه برای شرکت‌های اروپایی است. او همچنین قاطعانه پیشنهاد انگلیس را که شرکت‌های لندن بتوانند بدون هیچ شرطی به بازار‌های اتحادیه اروپا دسترسی دائم و گسترده داشته باشند، رد کرد.

به طور کلی، قایق‌های ماهیگیری فرانسه ۳۰ درصد از درآمد خود را از صید در مناطق دریایی انگلیس، به ویژه مناطق غنی از آبزیان، به دست می‌آورند. مقامات فرانسوی می‌گویند انگلیس بخش عمده‌ای از صید خود را به اروپا صادر می‌کند و این نشان می‌دهد در صورتی که دو طرف به توافق نرسند صیادان انگلیس زیان بسیاری خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار