انتخابات مجلس؛ حضور حماسی مردم پای صندوق‌های رای / مشارکت ۷۰ درصدی واجدین شرایط در کهگیلویه و بویراحمد

رای گیری در کهگیلویه و بویراحمد از ساعت ۸ صبح امروز همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، مردم کهگیلویه و بویراحمد  در شهرها، بخش‌ها و روستا‌ها از حدود دو ساعت پیش از زمان آغاز رسمی رای گیری حاضر شدند تا رای خود را به صندوق بیاندازند.

صندوق‌های اخذ رای به وسیله بالگرد به مناطق سخت گذر عشایری و روستایی منتقل می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۳ حوزه انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد ۱-بویراحمد و دنا؛ ۲-کهگیلویه بهمئی، چرام و لنده ۳- حوزه انتخابیه گچساران و باشت با ۲۶ کاندیدا برای انتخاب سه نماینده مجلس امروز دوم اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد.

اینفو گرافی انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی ؛
 

 

انتخابات مجلس؛ حضور حماسی مردم پای صندوق های رای در کهگیلویه و بویراحمد

مشارکت ۷۰ درصدی واجدان شرایط رای در کهگیلویه وبویراحمد

رییس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشارکت مردم کهگیلویه وبویراحمد در انتخابات دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قابل توجه و تحسین است.

احد جمالی افزود: تا ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه امروز بیش از ۷۰ درصد واجدان شرایط با مراجعه به شعب اخذ رای، در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.
وی ادامه داد: امسال هم همچون سال‌های گذشته مردم این استان با حضور پرشور و شعور خود حماسه‌ای دیگر را خلق می‌کنند.

حدود ۵۴۴هزار نفر در این استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه ۹۸ هستند.

نظارت کامل بر سلامت انتخابات

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، در خصوص امنیت و سلامت برگزاری انتخابات گفت: با توجه به موضوع پیشگیری که چندین ماه قبل در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و اقدامات آموزشی تذکرات لازم به کاندیدا‌ها و طرفداران آن‌ها داده شده است از ابتدای برگزاری انتخابات تاکنون خللی در روند اجرای انتخابات ایجاد نشده است.

نگین تاجی با بیان اینکه طبق گزارش ها سلامت این دور از انتخابات بیشتر از دور قبل بوده است افزود: تاکنون تخلفاتی گزارش شده که با آن‌ها برخورد شده است.

کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، گفت: با تلاش همه همکاران در هیئت‌های بازرسی نظارت اجرایی و اعضای شعب در سراسر استان تاکنون امنیت و سلامت برگزاری انتخابات برقرار است.

کلانتری با اشاره اینکه  امنیت و آرامش در همه شهرستان‌ها ، بخش‌ها و روستا‌هایی که شعب اخذ رای وجود داشته اند برقرار است ادامه داد: مقامات قضایی و امنیتی نیرو‌های انتظامی تا پایان برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای حضور دارند.

او از کاندیدا‌ها و طرفداران آن‌ها خواست تا در اطراف شعب اخذ رای حضور نداشته باشند تا بی نظمی انجام  نگیرد.

استاندار گفت: با کسانی که در شعب اخذ رای بی نظمی ایجاد کنند به صورت قانونی برخورد می شود.

سردار انصاری فرمانده نیروی انتظامی استان هم در این خصوص گفت: تاکنون هیچ گونه تنش و درگیری در شعبه‌های اخذ رای استان در سطح شهر‌ها و روستا‌ها و محور‌های مواصلاتی مشاهده نشده است و نیرو‌های نظامی و انتظامی تا پایان انتخابات آماده و حافظ رای مردم هستند.

ملک حسینی دادستان شهرستان بویراحمد نیز به خبرنگار ما  گفت: بیش از ۳۰ نفر از قضات در حوزه‌های انتخابیه اخذ رای حضور دارند و بحث نظارت انتخابات را از نزدیک رصد می کنند.

صف های منسجم برای خلق حماسه ای دیگر در یاسوج

آرامش و امنیت بر شعب اخذ رای کهگیلویه وبویراحمد حاکم است

رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد گفت: رای گیری در شعب اخذ رای و همه مناطق مختلف استان با آرامش و در کمال امنیت در حال انجام است.

حسن نگین تاجی در محل ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد  افزود:  تمامی تدابیر و تمهیدات لازم برای ایجاد آرامش و امنیت در صندوق‌های اخذ رای پیش بینی شده و دستگاه قضایی با کمترین تنش و ایجاد ناامنی بدون مماشات با متخلفان و مخلان نظم برخورد خواهد کرد.

او بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده و بازدید‌های میدانی دادستان‌ها در شهر‌های مختلف کهگیلویه وبویراحمد تاکنون خبری مبنی بر تنش و اخلال در فرآیند رای گیری گزارش نشده است.

نگین تاجی با بیان اینکه هرگونه تجمع و ازدحام بی مورد در محل شعب اخذ رای ممنوع است، گفت: مردم پس از رای گیری باید محل شعبه را در اسرع وقت ترک کنند.

او با بیان اینکه نامزد‌های انتخاباتی نیز به طور مرتب و مکرر برای دوری از هر گونه ایجاد تنش، التهاب آفرینی و اخلال در نظم عمومی توجیه شده اند، گفت: تحرکات، رفتار‌ها و کارکرد نامزدها، هواداران و طرفداران آن‌ها به طور دقیق مورد رصد دستگاه قضایی استان و دادستان‌ها قرار دارد.

نظارت تیم بازرسی ویژه شورای نگهبان بر انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد

بازرس ویژه از طرف رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: برای امر نظارت بر انتخابات از امروز تا پایان روند انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

حیدریان با اشاره به اینکه این هیات بی طرف برای نظارت همه جانبه انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد حاضر شده است افزود: امیدواریم انتخاباتی پرشور و پر نشاط در کمال آرامش داشته باشیم.    

تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر رای دادن در ساعات اولیه

استاندار کهگیلویه وبویراحمد  از مردم قدرشناس، فهیم و همیشه در صحنه استان خواست حضور در پای صندوق‌های اخذ رای را به ساعات پایانی روز موکول نکنند.

حسین کلانتری گفت: متولیان و مسئولان امر تمام تلاش و تمهیدات لازم برای تسریع و شتاب بخشی در رای گیری از مردم را انجام دهند.

او با بیان اینکه شرایط و تمهیدات لازم نیز برای حضور مردم در انتخابات سالم و امن فراهم شده است افزود: مردم در ۱۰ ساعت زمان قانونی انتخابات رای خود را به صندوق بیاندازند.

کلانتری افزود: شعب اخذ رای طبق قانون ساعت ۲۴ باید بسته شوند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم و قانونمند در استان ادامه داد: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸۰۴ شعبه اخذ رای در ۳ حوزه انتخابیه استان برگزار می‌شود که از این تعداد ۳۹۴ شعبه ثابت و ۳۱۰ شعبه سیار است.

او ادامه داد: مردم شجاع و انقلابی کهگیلویه وبویراحمد همواره در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها نشان داده اند که هرگاه پای مصالح، عزت و سربلندی ملت و کشورشان در میان باشد فارغ از مشکلات، مقتدرانه آماده دفاع و پشتیبانی از انقلاب و این نظام الهی هستند.

در حال تکمیل ...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.