هشدار جوزپ بورل درباره الحاق دره اردن به سرزمین‌های اشغالی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره الحاق دره اردن به سرزمین‌های اشغالی هشدار داده و گفت که این اقدام اعتراض گسترده فلسطینیان را درپی خواهد داشت.

جوزپ بورلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز سه‌شنبه، از رژیم صهیونیستی خواست تا از الحاق دره اردن به سرزمین‌های اشغالی خودداری کند.

بورل طی اظهاراتی در پارلمان اروپا هشدار داد که این اقدام رژیم صهیونیستی با اعتراض گسترده مردم فلسطین مواجه خواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «شاید این اتفاق روی دهد، اما مطمئنا اجرای آن صلح‌آمیز نخواهد بود.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه (۸ بهمن) در کنفرانسی مشترک در کاخ سفید از طرح شوم به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم به معامله قرن رونمایی کردند. آن‌ها در این دسیسه جدید خود از فلسطینی‌ها هم خواستند تا به این توافق پایبند باشند.


بیشتر بخوانید:


طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد.

جوزپ بورل هفته گذشته و در واکنش به این طرح آمریکا اعلام کرد که اتحادیه اروپا حاکمیت اسرائیل را بر سرزمین‌هایی که از سال ۱۹۶۷ اشغال شده‌اند، به رسمیت نمی‌شناسد.

وی تاکید کرد: «معامله (به اصطلاح) صلح آمریکا (معامله قرن) با استاندارد‌های بین‌المللی که کشور‌های جهان بر سر آن توافق کرده‌اند، همخوانی ندارد.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: «تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت نهایی (فلسطین) باید از راه مذاکره مستقیم میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها صورت گیرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار