نیمی از صهیونیست‌ها معتقدند معامله قرن نمایانگر دخالت آمریکا در انتخابات این رژیم است

نتایج یک نظرسنجی نشان داد که نیمی از یهودی‌های صهیونیست بر این باور هستند که رونمایی از معامله قرن نمایانگر دخالت آمریکا در انتخابات پیش‌روی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نظرسنجی که در ۲۶ تا ۲۸ ژانویه، درست پیش از رونمایی از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه انجام شد، نشان داد که نیمی از یهودیان صهیونیست بر این باور هستند که ارائه طرح معامله قرن نشان دهنده دخالت آشکار آمریکا در انتخابات پیش‌روی اسرائیل است که در دوم ماه مارس برگزار خواهد شد.

در این نظرسنجی ۶۳۸ عبری زبان و ۱۲۴ نفر عرب شرکت کرده بودند و تقریبا نیمی از یهودی‌ها گفتند فکر می‌کنند انتشار طرح معامله قرن دخالت آشکار آمریکا در انتخابات دوم مارس اسرائیل است. بنا بر نتایج به دست آمده، ۶۸ درصد اعراب اسرائیل نیز گفتند انتشار چنین طرحی را دخالت آمریکا در انتخابات اسرائیل می‌دانند.

بر اساس طرح معامله قرن که رئیس‌جمهور آمریکا در ۲۸ ژانویه از آن رونمایی کرد بیت المقدس پایتخت بلامنازع رژیم صهیونیستی خواهد بود و منطقه بسیار کوچک ابودیس با مساحتی کمتر از چهار کیلومتر مربع در شرق بیت المقدس پایتخت دولت آینده فلسطین می‌شود. حاکمیت اسرائیل بر ۳۰ درصد کرانه باختری از جمله دره اردن به رسمیت شناخته می‌شود و جنبش حماس خلع سلاح می‌گردد و منطقه غزه منطقه عاری از سلاح شناخته می‌شود.

رژیم صهیونیستی یک سالی است که درگیر روند تشکیل کابینه است. با وجود برگزاری دو انتخابات پیاپی، تشکیل کابینه به دلیل اختلاف شدید میان احزاب سیاسی همچنان یک معضل بزرگ برای صهیونیست‌ها باقی مانده است. ادامه این روند احتمالا منجر به برگزاری سومین انتخابات در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار