دوترته به حضور نظامی آمریکا در فیلیپین پایان می‌دهد

رئیس‌جمهور فیلیپین به دولت دستور داد توافقنامه نظامی با آمریکا که اجازه حضور نظامیان این کشور را در خاک فیلیپین می‌دهد، لغو کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین دستور پایان دادن به توافق نظامی با آمریکا را صادر کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین امروز سه شنبه اعلام کرد رئیس جمهور این کشور به دولت دستور داده توافق نظامی با واشنگتن  موسوم به «توافق نیروهای مهمان» که اجازه حضور نظامیان آمریکا در خاک این کشور را می‌دهد، پایان یابد.

پیشتر سخنگوی دولت فیلیپین اعلام کرد رودریگو دوترته قصد دارد به وزیر امور خارجه دولت خود دستور دهد که آمریکا را از تصمیم دولتش برای لغو پیمان نظامی بین دو کشور آگاه کند.

رئیس جمهور فیلیپین پیشتر نیز اعلام کرد هرگز به آمریکا اجازه استقرار تسلیحات هسته‌ای خود را در خاک این کشور برای مقابله با چین نخواهد داد.

توافق نظامی میان فیلیپین و آمریکا از ۲۷ سال ۱۹۹۹ شکل گرفت و هدف آن تنظیم روابط میان ارتش آمریکا در فیلیپین و مقامات این کشور است. این توافقنامه شرایط حضور و فعالیت نظامیان آمریکا در این کشور حوزه جنوب شرق آسیا را تعیین می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار