افتتاح و بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در شهرستان میاندوآب

همزمان با دهمین روز از دهه مبارک فجر مدرسه ۶ کلاسه در شهرستان میاندوآب به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،همزمان با دهمین روز از دهه مبارک فجرف مدرسه ۶ کلاسه مشارکتی با ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده در روستای نظام آباد شهرستان میاندوآب با حضور شهدی معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی و علی مناف زاده سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی، محبی نیا نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره برداری رسید.
 
مدرسه مذکور دارای ۳۴۰ متر مربع زیربنا و ۲ هزار و ۸۰۰ مترمحوطه سازی می‌باشد که با مشارکت ۳۰ درصدی اهالی روستا احداث شده است.
 
علی مناف زاده سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در آئین افتتاح و بهره برداری مدرسه ۶ کلاسه روستای نظام آباد؛ با تاکید بر توجه بیشتر به فضا‌های آموزشی گفت: استان ما جزء استان‌هایی است که باید توجه بیشتری شود.
 
مناف زاده با اشاره به اینکه سرانه آموزشی استان ۰۵/۴ متر مربع و سرانه متوسط کشور هم ۱۸/۵ متر مربع است، اظهار کرد: آمار نشان می‌دهد که به ازای هر دانش آموز با ۵/۱ متر مربع کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و در حال حاضر هم ۶۳۰ هزار دانش آموز داریم. در واقع ۶۳۰ متر مربع احداث فضای آموزشی با ۴ هزار و ۵۵۰ کلاس درسی نیاز داریم تا به متوسط کشوری برسیم.
 
او اظهار کرد: وضعیت موجود باعث شده تا مقامات کشوری و مقام عالی استان توجه خاصی به احداث فضا‌های آموزشی داشته باشند بطوریکه ۱۵ تا ۱۶ درصد اعتبارات استان به فضا‌های آموزشی تعلق گرفته است.
 
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۴۱۱ پروژه در سطح استان در قالب ۲ هزار و ۲۱۴ کلاس درس در حال احداث می‌باشند که امسال در دهه فجر ۵۳ پروژه با ۲۷۲ کلاس درس به همراه ۴ سالن ورزشی برای بهره برداری تحویل آموزش و پرورش داده شد.
 
مناف زاده در ادامه سخنان خود برچیده شدن مدارس با ساز‌های خشت و گلی در استان را از برنامه‌های این نهاد در سالجاری برشمرد و گفت: با عنایت استاندار محترم تلاشیم قبل از شروع سال تحصیلی جدید جشن اتمام و برچیدن بخاری‌های نفتی در تمامی مدارس استان را برگزار کنیم.
 
او افزود: هم اینک سیستم گرمایشی ۴۳۵ کلاس درس در حال استاندارد سازی می‌باشد و ۹۹۱ کلاس درس نیز تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید استاندارد سازی خواهد شد.
 
مناف زاده همچنین افزود: در استان یک هزار و ۲۳۵ کلاس درس با سقف چوبی، ۲۳۳ کلاس درس با دیواره سنگی و ۴۶ کلاس با دیواره بلوک سیمانی وجود دارد که در برنامه جایگزینی هستند تا از لحاظ استحکام مستحکم شوند.
 
انتهای پیام/ن م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.