تحلیلی بر حال و روز نساجی؛

چرا نتایج نساجی نگران کننده به نظر می‌رسد؟

دو شکست متوالی مقابل سایپا و شاهین بوشهر قعر جدولی، شرایط نساجی را به هم ریخته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال برای نساجی با یک برد روحیه بخش و شیرین آغاز شد، جاییکه آن‌ها توانستند پیکان نگون بخت را با حسین فرکی در تهران شکست دهند و بدین شکل در جدال رفت و برگشت شش امتیاز از رقیب تهرانی گرفته باشند.

اما اوضاع تیم قائمشهری همینطور رویایی ادامه نیافت و آن‌ها در دو دیدار متوالی دو شکست بسیار تلخ را تجربه کردند.

در هفته هجدهم، شاگردان مهاجری در قائمشهر با نتیجه سه بر یک به سایپا باختند و در نوزدهمین دیدار فصل مقابل شاهین بوشهر ته جدولی، اما با انگیزه شکست را پذیرا شدند.

حالا اگر به سایت‌های خبری سر بزنید از نساجی یا برگزاری جلسات فوری مدیران این باشگاه را می‌بینید یا جریمه و احضار و اولتیماتوم به چند بازیکن، چون نگرانی از سقوط نساجی در قائمشهر شدت یافته است.

 سوال اینجاست؛ چرا اوضاع نساجی نگران کننده است؟

یکی از دلایل اصلی وجود چنین احساسی، نبود ثبات در نتیجه گیری قرمزپوشان است و آن‌ها در حالیکه استحقاق پیروزی و یا یک تساوی با ارزش در بسیاری از دیدار‌ها را داشتند، ناگهان شکست می‌خورند و هواداران معتقدند امسال با تیمی شکننده و آسیب پذیر مواجهند که ذهنیت بزرگی ندارد.

دلیل دوم از دست رفتن بازیکنان کلیدی در پست‌های حساس بوده است که شرایط فنی نساجی را با چالش مواجه کرده است.

میلاد سرلک، حسن جعفری، امید سینگ، رضا علیاری و محمد قاضی بازیکنانی بودند که در نیم فصل عزم رفتن کردند که از قضا سه نفر اول نقش اساسی در ترکیب تیم داشتند.

به طور مثال میلاد سرلک با خصوصیات فنی خود نقشی محوری در انتقال توپ و نظم خط هافبک تیم ایفا می‌کرد که حالا جایش در میانه زمین خالی به نظر می‌رسد.

دلیل سوم اوج گرفتن تیم‌های انتهای جدولی شاهین، گل گهر و ذوب آهن بوده که هفته به هفته اختلاف امتیازی خود را با رقبا کمتر می‌کنند و امید به بقا در لیگ برتر را در خود زنده می‌بینند.

حتی پیکان که هفته‌ها نتوانست نتایج در خور توجهی کسب کند، با استعفای حسین فرکی رهبری تیم را به عبدالله ویسی سپرد که او توانست در همان دیدار اول مقابل ماشین سازی به یک تساوی دلچسب دست پیدا کند.

دلیل چهارم برنامه عجیب نساجی است که در تاریخ لیگ برتر کمتر اتفاق افتاده و آن هم پنج دیدار دشوار مقابل ٥ تیم مدعی استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن، سپاهان و شهر خودرو در پنج هفته پایانی است.

آن‌ها در نیم فصل اول برابر این ٥ تیم تنها به دو تساوی رسیدند که نشان می‌دهد نگرانی هواداران پربیراه نیست.

کارشناسان بر این باورند که ماندن نساجی نباید به دیدار‌های هفته پایانی گره بخورد و می‌بایست تا هفته بیست و پنجم ٣٠ امتیاز که تقریبا ماندن در لیگ را تضمین می‌کند، کسب کند.

قرمزپوشان اکنون ١٩ امتیاز دارند و برای رسیدن به یازده امتیاز دیگر از شش بازی تا هفته بیست و پنجم است که خیال خود را تقریبا از بقا در لیگ راحت کنند.

دلیل دیگر عملکرد نه چندان مناسب خرید‌های جدید و جابجایی ها در ترکیب تیم است که برخی هنوز نتوانستند خود را با تیم هماهنگ کنند و همین موضوع باعث شده اشتباهات مرگباری به خصوص در این دو شکست رقم بخورد.

تغییر ترکیب تهاجمی تیم و یکنواختی پلن‌های هجومی از نساجی تیمی قابل پیش بینی ساخته است که بسیاری معتقدند در برخی دقایق از دیدار‌های امسال عملا نساجی ابتکار خاصی برای نفوذ به دیوار دفاعی حریف نداشته است.

دلیل آخر را شاید خود رضا مهاجری دانست، او در طول فصل نشان داده که در زنده کردن و زنده نگه داشتن روحیه برتری طلبی در تیم خود آنچنان مهارت ندارد هرچند توانایی فنی مناسبی دارد.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار