واسیلی نبنزیا: کشور‌های غربی تمایل دارند که تروریست‌ها در ادلب باقی بمانند

نماینده روسیه در نشست شورای امنیت درباره ادلب سوریه گفت برخی کشور‌های غربی تمایل دارند که گروه‌های تروریستی در ادلب باقی بمانند ولی دولت سوریه وظیفه دارد با تروریست‌ها مقابله کند.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان مللبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره ادلب سوریه اعلام کرد دولت سوریه نه تنها حق دارد با تروریست‌ها مبارزه کند بلکه مبارزه با تروریست‌ها وظیفه آن است.

نماینده روسیه در نشست شورای امنیت افزود: «ما باید به سوریه برای بازسازی کشور و بهبود اوضاع انسانی کمک کنیم. برخی کشور‌های غربی تمایل دارند که گروه‌های تروریستی در ادلب باقی بمانند.»

واسیلی نبنزیا گفت: «ما امیدواریم در چارچوب توافق آستانه روند سیاسی را با ترکیه ادامه دهیم. تروریست‌ها توافق‌های ژنو را نقض می‌کنند.»

نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: «شورای امنیت باید بر اساس اصل برابری همه در مقابل قانون عمل کند.»

وانگ مین، نماینده چین در سازمان ملل در این نشست با تاکید بر اینکه ادلب نباید در کنترل گروه‌های تروریستی باقی بماند گفت: «راه حل سیاسی تنها راه حل پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه است.»

پیش از این نیز بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: «استان ادلب بخشی از سوریه است و ما هیچ گونه حضور غیرقانونی خارجی در آن را نمی‌پذیریم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
غرب از تروریستایی که خودش درستشون کرده و سازمان داده می ترسه و نهایتا میخوان در یه جایی در سوریه بمونن و برنگردن به کشوراشون و ترکیه هم یه جورایی مامور انجام این کاره .
واسه همین دارن اینقدر خودشونو به اب و اتیش میزنن که سوریه پیشروی نکنه و همه مناطقو بدست نگیره.
آخرین اخبار