نورپردازی تخت فولاد اصفهان

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه تخت فولاد یک مکان تاریخی است و قبور بسیاری از علما و بزرگان در آن قرار دارد، سیاست مجموعه تخت فولاد این بود که این قبور به مرور نورپردازی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن مؤذنی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان اظهار کرد: نورپردازی ۱۰ تکیه و بقعه تخت فولاد شامل تکیه آیت الله خوانساری، تکیه خادم الشریعه، تکیه سیدالعراقین، تکیه خواجویی، تکیه شهشهانی، تکیه فاضل سراب، تکیه فاضل هندی، تکیه مادر شاهزاده و مقبره بانو امین توسط سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان انجام شده است.

او با بیان اینکه نورپردازی تکایای تخت فولاد با همکاری شهرداری منطقه شش انجام شده است، افزود: به منظور جلوگیری از آسیب دیدن بنا‌های تاریخی، از فضای بیرونی بقعه‌ها برای نورپردازی استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه تخت فولاد یک مکان تاریخی است و قبور بسیاری از علما و بزرگان در آن قرار دارد، سیاست مجموعه تخت فولاد این بود که این قبور به مرور نورپردازی شود، البته چراغ‌های استفاده شده بسیار کم مصرف است.

او ادامه داد: با توجه به تاریخی بودن قبرستان تخت فولاد، نورپردازی از طریق چراغ‌های دَفنی انجام شده و تجهیزاتی بر روی زمین دیده نمی‌شود.

مؤذنی از به روز رسانی نورپردازی گلستان شهدای اصفهان خبر داد و افزود: دیواره‌های کناری ورودی گلستان شهدا نورپردازی شده جلوه زیبایی به پیاده‌رو و محیط پیرامون آن می‌بخشد.

او گفت: نورپردازی گلستان شهدای اصفهان در سال ۱۳۸۶ انجام شده بود و به دلیل فرسوده شدن تجهیزات، نورپردازی‌ها با تکنولوژی جدید به روزرسانی شد.

 
منبع:ایمنا

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.