طرح توانمندسازی جوامع روستایی _ روستای عبدالله آباد سرخه

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سرخه گفت: طرح توانمندسازی جوامع روستایی با هدف انعقاد تفاهنمامه همکاری فی مابین اداره و جوامع محلی و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهادانجام می شود.

به گزارش خبرنگاران گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رئیس  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه با بیان وظایف تسهیلگر و اهنمیت و جایگاه آن در توسعه پایدار عرصه‌های منابع طبیعی گفت: اجرای طرح‌های منابع طبیعی منوط به حضور تسهیلگران در حوزه‌ها و آماده سازی بهره برداران با هدف جلب مشارکت همه جانبه آن‌ها در اجرای طرح‌ها و نهایتا حمایت، حفاظت و بدون شک بهره برداری از سرمایه‌هایی است که که هزینه می‌شود تا زمینه توانمند سازی جوامع محلی را فراهم سازد.

او افزود: بایستی علم و توانایی ایجاد ارتباط با مخاطب را آموخته باشند تخصص، تعهد والزاما شناخت کافی از فرهنگ‌های اقوام مختلف را داشته باشند رهبران محلی را از ارکان ایجاد ارتباط خود بدانند و ده‌ها مورد دیگر که میتوانند زمینه ساز موفقیت آن‌ها و ادامه همکاری در سال‌های آتی باشد. چرا که تسهیلگری در اجرای طرح‌های منابع طبیعی از اولویت هاست.

تسهیلگر اداره (خانم رامه) در راستای اجرای وظایف تسهیلگر اداره تفاهمنامه‌ای تنظین کردند که براساس آن طرف دوم (جوامع محلی، تشکل‌ها، سازمان‌های مردم نهاد) ملزم به همکاری با اداره در جهت حفظ، حراست، توسعه و احیای منابع طبیعی و اطلاع رسانی در هنگام مشاهده تخلفات و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی گردید.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.