در جلسه شورای شهر تهران انجام شد؛

بررسی جزئیات لایحه تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی در سال ۹۹

اعضای شورای شهر تهران در بررسی لایحه تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی سال ۹۹ پیشنهادات خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تصویب کلیات تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی در سال ۹۹ بررسی پیشنهادات این لایحه در دستور کار یکصدونودو پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در پیشنهاد خود گفت: پیشنهاد من این است که تبصره ۱ ماده ۱ به متن لایحه شهردار برگردد.

عضو شورای شهر تهران افزود: پیشنهاد من این است که اگر شخصی ورود به محدوده طرح ترافیک را رزرو کند و وارد ان نشود ۲۰ درصد نرخ ورودیه از او اخذ شود.

آروین تصریح کرد: به دلیل رعایت سقف تردد باید از افرادی که رزرو نی کنند و وارد محدوده نمی‌شوند باید ۲۰ درصد عوارض از ان‌ها اخذ شود.

پس از اظهار نظر آروین این پیشنهاد با ۱۲ رای موافق به تصویب رسید. همچنین پیشنهاد دیگری نیز از سوی بهاره اروین عضو هئیت رئیسه شورای شهر تهران مطرح شد

عضو هئیت رئیسه شورای شهر تهران در پیشنهاد خود گفت: رای دیوان این بود که بحث عوارض به کمیسیون ماده ۷۷ ارجاع داده شود.

آروین افزود: تبصره ۲ و ۳ به ماده ۷۷ ربطی ندارد و ۳ درصد درآمد صرف وصول مطالبات شود، زیرا به گفته آقای حجت از همین محل رقمی در حدود ۴۰ میلیارد تومان از مطالبات وصول شد.

او تصریح کرد: پیشنهاد من این است که این ۲ تبصره به متن گزارش اضافه شود.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد ۵۱ درصد از مطالبات وصول نشده است و باید به دنبال این باشیم که چرا این میزان از مطالبات وصول نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: اگر هزینه کرد موثر بود باید بیشتر از ۴۰ میلیارد تومان مطالبات وصول نشد و باید بدانیم در حال حاضر مردم ۵۰۰ میلیارد تومان بدهکار هستند و گرفتن این حجم از مطالبات آسان نیست.

پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد بازگشت تبصره ۲ و ۳ به متن گزارش (هزینه کرد ۳ درصد درآمد برای وصول مطالبات) در صحن شورای شهر تهران به رآی گذاشته شد که با ۱۱ رآی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار