اختصاص اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال به کالپوش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به اینکه مشکلات زیرساختی کالپوش و رانش زمین در این منطقه پیگیری می‌شود، گفت: ۷۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به کالپوش اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج رئیسیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در نشست نظارت بر عملکرد پروژه‌های عمرانی و تسهیلات عمرانی بانکی بلاعوض بخش مسکن استان سمنان با محوریت بخش کالپوش در استانداری، ضمن بیان اینکه نظارت‌ها برای تسریع اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق مصیبت‌زده استان از سوی دستگاه‌های اجرایی شدت گیرد، ابراز کرد: ۷۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رفع مشکلات زیرساختی در مناطق مصیبت‌زده و خسارت‌دیده به‌واسطه بلایای طبیعی استان مصوب شد و از این جهت باید گفت بررسی مشکلات زیرساختی در کالپوش یکی از اولویت‌های استانداری است.

او بابیان اینکه رفع مشکلات زیرساختی در منطقه حسین‌آباد کالپوش از مطالبه‌های جدی اهالی این روستا است،افزود: دستگاه‌های اجرایی مسئول می‌بایست نسبت به تعهدات خود در قبال این منطقه اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، ابراز داشت: برای رفع مشکلات زیرساختی در منطقه حسین‌آباد کالپوش دغدغه وجود دارد و باید مسئولان مربوط دستگاه‌های اجرایی با عزم مضاعف برای تحقق وعده‌های داده‌شده به اقشار مصیبت‌زده اقدام کنند.

رئیسیان بابیان اینکه اعتبار‌های خوبی از سوی هیئت دولت برای رفع مشکلات زیرساختی در مناطقی از استان سمنان که به‌واسطه بلایای طبیعی دچار خسارت شد، در سال جاری مصوب شد، تأکید کرد: باید برای جذب این اعتبارات اهتمام داشت.

او افزود: نظارت دستگاه‌های مربوط در نحوه انجام فعالیت دستگاه‌های اجرایی که مسئولیت بازسازی مناطق مصیبت‌زده را دارند، تشدید می‌شود.

 با مصوبه ۳۰ اردیبهشت ۹۸ هیئت دولت، بیش از ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک بلاعوض برای بازسازی مناطق خسارت دیده ناشی از بلایای طبیعی در استان سمنان به اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مصوب شد.

رانش زمین همزمان با فروردین ماه ۹۸ سبب بروز مشکلات عدیده‌ای از جمله تخریب منازل مسکونی در کالپوش میامی شد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.