در صحن علنی صورت گرفت؛

معافیت خدمات زینک، چاپ و انتشار روزنامه‌ها، و کتاب و نشریات

نمایندگان بخش‌هایی از بخش خدمات ماه ۹ لایحه مالیات بر ارزش افزوده را اصلاح کردند.

معافیت خدمات زینک، چاپ و انتشار روزنامه‌ها، و کتاب و نشریاتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس در جریان اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده بند‌های ۳، ۴، ۸ و ۱۱ از بخش «ب» ماده ۹ را تصویب کردند.

بدین ترتیب خدمات زینک، چاپ و انتشار روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، چاپ کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آن‌ها از پرداخت مالیات و عوارض معاف شد. همچنین کلیه خدمات تهیه، تولید، پخش و عرضه فیلم، سریال و موسیقی و کلیه خدمات مربوط به تجهیز و راه اندازی امور صوت و تصویر سالن‌های نمایش فیلم، تئاتر و موسیقی و خدمات مالی و اعتباری اعطای تسهیلات از سوی صندوق‌های حمایتی، ضمانت صادرات، سرمایه گذاری، بیمه‌ای و پژوهش و فناوری که به موجب قانون یا مجوز قانون تأسیس شده یا می‌شوند در چارچوب اساس نامه آن‌ها از مالیات معاف شده‌اند.

در بند ۱۱ بخش ب همچنین آمده است: خدمات انتشار و نقل و انتقال سهام، حق تقدم، سهم الشرکة و سایر اوراق بهادار موضوع بند ۲۴ ماده یک قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱ آذر ۱۳۸۴ با اصلاحات بعدی.

همچنین در ادامه ابطحی نماینده خمینی‌شهر ضمن تصویب بند سوم اظهار کرد که معافیت موسسات آموزشی و کنکوری دلیلی ندارد در نتیجه نمایندگان با حذف این بخش از ماده موافقت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار