هیئت اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری به دنبال برکناری "تاماش آیان"

جلسه هیئت اجرایی کنفدراسیون جهانی وزنه برداری فردا برگزار می‌شود و این احتمال وجود دارد که رئیس ۴۴ ساله این فدراسیون برکنار شود.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سلطنت Tamás Aján (تاماش آیان) به عنوان سرپرست فدراسیون بین المللی وزنه برداری (IWF) فردا، هنگامی که هیئت اجرایی و هیئت مدیره برای بحث و تبادل نظر در مورد آینده ورزش برگزار می‌شود، بزرگترین چالش خواهد بود.

تعدادی از اعضای هیئت اجرایی ۲۱ نفره (IWF) فدراسیون جهانی وزنه برداری علیه Aján (آیان) مخالفت کرده اند و گفته می‌شود که دو نفر تلاش مشترکی را برای انتخاب جانشین او در نشست دوحه در قطر انجام داده اند.

برخی از اعضای هیئت مدیره معتقدند که رئیس موقتی برای فدراسیون جهانی انتخاب می‌شود. در حالی که یکی از عاملان آیان، مطمئن بود که خبر‌های خوب اعلام خواهد شد، دیگران منتظرند تا قبل از تصمیم گیری درباره مراحل بعدی IWF، توضیحات و شواهد را از Aján (آیان) بشنوند. اعضای هیئت اجرایی IWF از ترس اینکه آینده ورزش در برنامه بازی‌های المپیک یک بار دیگر مورد تهدید واقع شود، این تصمیم را گرفته اند.

Aján (آیان) مجارستانی که هفته گذشته ۸۱ ساله شد، از سال ۱۹۷۶ رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری بوده است.


بیشتر بخوانید: رنکینگ جدید وزنه برداران ایرانی اعلام شد


او هدف اصلی یک مستند تلویزیونی آلمانی به نام Secret Doping - Lord of the Lifters بود که توسط ARD (شبکه تلویزیونی آلمانی) در ۵ ژانویه پخش شد و این اتهامات مربوط به فساد را که کمیته بین المللی المپیک (IOC) آن را بسیار جدی و نگران کننده توصیف کرد.

 آیان هشدار داد که IWF در حال بررسی تحقیقات بیشتر درباره ادعا‌های جدید ساخته شده توسط ARD است، البته این در حالیست که او  (آیان) عنوان کرده که اکثریت ادعا‌های ARD مربوط به گذشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار