براری: وقتی عضو تیم ملی بودم کسی حرفم را باور نمی‌کرد/ در المپیک با مشکل مواجه می‌شویم

عضو سابق تیم ملی وزنه برداری گفت: مشکلاتی را در زمان حضورم در تیم ملی می‌دیدم و حالا حرف‌های من را دیگران تایید می‌کنند.

محمدرضا براری، عضو سابق تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص ورود به عرصه مربیگری در این رشته اظهار داشت: با توجه به دور بودن از وزنه برداری مدتی را به تحصیل مشغول بودم و در سالن‌های وزنه برداری تمریناتی را سپری می‌کردم تا زمانی که مسابقات استانی وزنه برداری در مازندران برگزار شد. من شاگرد‌های زیادی در وزنه برداری دارم و همین بچه‌ها از من خواستند که در بازی‌های قهرمانی کشور کمک شان کنم و در نهایت من را به عنوان سرمربی تیم  انتخاب کردند. تیم نسبتا قوی در بازی‌های قهرمانی کشور نداشتیم و کسی انتظار روی سکو رفتن را از تیم ما نداشت، اما ما تلاش مان را کردیم.

براری: وقتی عضو تیم ملی بودم کسی حرفم را باور نمی‌کرد/ در المپیک با مشکل مواجه می‌شویم

نمی‌خواستم بعد‌ها بگویند براری نمی‌گذارد جوان‌ها روی کار بیایند

براری درمورد خداحافظی از دنیای حرفه‌ای تصریح کرد: دلیل اصلی، خسته شدن من بود و نمی‌خواستم بعد‌ها بگویند براری نمی‌گذارد جوان‌ها روی کار بیایند. همین حالا هم می‌توانم تا ۳-۴ سال آینده وزنه بزنم. اما بیشتر دوست دارم در عرصه مربیگری فعالیت کنم.

مربی تیم مازندران در رقابت‌های قهرمانی کشور درمورد استقبال نه چندان مناسب از این بازی‌ها بیان کرد: به دلیل شرایط آزمایش دوپینگی که در این بازی‌ها فراهم شده بود بسیاری از وزنه برداران در این بازی‌ها شرکت نکردند. بحث بعدی به دلیل ورودی که برای این بازی تعیین کرده بودند. وزنه برداران باید به یک حد نسابی برای شرکت در این بازی‌ها می‌رسیدند.  

انتظار داشتم سرمربی تیم ملی بازی‌های قهرمانی کشور را از نزدیک تماشا می‌کرد

براری با اشاره به غیبت محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری در مسابقات کشوری گفت: انتظار داشتم سرمربی تیم ملی در این بازی‌ها حضور داشت و نگاه می‌کرد تا انگیزه‌ای برای بچه‌ها باشد. نمی‌دانم شاید کاری برای سرمربی تیم ملی پیش آمده که در این بازی‌ها شرکت نداشته است. برخواه در اکثر مسابقات حضور داشته است و با توجه به این که در حین برگزاری این مسابقات اردوی تیم ملی نیز برگزار نمی‌شد، دلیل غیبت او را نمی‌دانم.


بیشتر بخوانید: غیبت سرمربی تیم ملی در رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی کشور


باید فرهنگ مبارزه با دوپینگ را ادامه بدهیم

او ادامه داد: بیش از ۱۲۰ وزنه بردار به این بازی‌ها آمدند و این بازی‌ها همه استاندارد‌های مسابقات بین المللی را داشت. باید وزنه برداران را به  سمت و سوی پاک بودن هدایت کنیم. در سال‌های گذشته وقتی یک نفر قهرمان رقابت‌های کشوری می‌شد و راهی اردوی تیم ملی می‌شد، در اردوی تیم ملی کم می‌آورد. دلیل آن هم همان بحث دوپینگ‌ها بود. باید فرهنگ مبارزه با دوپینگ را داشته باشیم تا این موضوع به نفع وزنه برداری تمام شود.

براری: وقتی عضو تیم ملی بودم کسی حرفم را باور نمی‌کرد/ در المپیک با مشکل مواجه می‌شویم

وزنه برداران المپیکی باید رکورد‌های خود را افزایش بدهند

عضو تیم ملی وزنه برداری در المپیک ۲۰۱۶ ریو، درخصوص شرایط تیم ملی در فاصله کمتر از ۶ ماه تا المپیک گفت: سهراب مرادی باید در مسابقات دیگری شرکت کند و امتیازات  لازم را به دست بیاورد. با او در ارتباط هستم و می‌دانم که همه تلاش خود را می‌کند. علی داوودی در سنگین وزن این شانس را دارد تا بتواند عنوان خوبی را به دست بیاورد. البته  داوودی و حتی علی هاشمی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم باید رکورد‌های خود را افزایش بدهند.

قطعا در المپیک با مشکل مواجه می‌شویم

او گفت: هنوز اردو‌های المپیکی برگزار نشده است. در المپیک ریو، از یک سال قبل اردوی تیم ملی وزنه برداری تشکیل شده بود  و مربی تیم ملی کار خود را انجام می‌داد. اما طبق صحبت‌هایی که با خود وزنه برداران کردم، آن‌ها طبق برنامه کار نمی‌کنند. این نشان می‌دهد که به طور حتم در المپیک با مشکل مواجه می‌شویم و شانس کسب مدال بسیار پایین خواهد بود. از این تیمی که راهی المپیک می‌شود، نمی‌توان انتظار مدال داشت.

مشکلات تیم ملی وزنه برداری به شورای فنی و سرمربی تیم ملی مربوط می‌شود

براری گفت: البته علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری تمام تلاش خودش را می‌کند، اما این مشکلات به شورای فنی و سرمربی تیم ملی مربوط می‌شود. کادر فنی تیم ملی نباید قبل از المپیک عوض بشود. اکبر خورشیدی، از کادر تیم ملی کنار گذاشته شد و این تصمیم با خود برخواه بود. نظر شخصی من این است که علی جباری، مربی تیم ملی هم جایگاه خوبی در کادر فنی ندارد. برخی از اتفاقات باعث شده تا تیم ملی ضربه بخورد.


بیشتر بخوانید: ملی پوشان حق دارند معترض باشند/ مرادی از ابتدا با حضورم در تیم ملی مخالف بود


نرفتن رستمی به المپیک تقصیر کادر فنی تیم ملی بود

او افزود: وزنه بردارانی مثل سهراب مرادی، علی داوودی و علی هاشمی و دیگر بچه‌ها تلاش می‌کنند، اما کیانوش رستمی امتیازات کمی جمع آوری کرده است. حتی اگر در ۲ گزینشی بعدی امتیازات بالایی را کسب کند، باز هم شانس رفتن به المپیک برای او پایین است. باید واقعیت را قوبل کرد که کیانوش المپیک را از دست داده است. از نظر من نرفتن رستمی به المپیک تقصیر کادر فنی تیم ملی بود که نام او را برای بازی‌های انتخابی المپیک در سوئیس رد نکرد.  

براری: وقتی عضو تیم ملی بودم کسی حرفم را باور نمی‌کرد/ در المپیک با مشکل مواجه می‌شویم

سرمربی تیم ملی باید جلوی سهراب مرادی را می‌گرفت

براری در مورد مصدومیت سهراب مرادی در تمرینات تیم ملی بیان کرد: سرمربی تیم ملی باید جلوی مرادی را می‌گرفت تا چنین وزنه‌ای را نزند. شاید یک ورزشکار در جریان تمرین متوجه نباشد، اما سرمربی نباید تشخیص بدهد که وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی برای یک ضرب در فاصله چند ماه تا مسابقات مناسب نیست؟ سهراب در مسابقات جهانی با ۲۰ کیلوگرم کمتر مدال گرفته بود. مرادی به راحتی در آستانه از دست دادن المپیک قرار گرفته است.  

سهراب، آسیب ندید بلکه به او آسیب زدند

او با انتقاد از عملکرد کادر فنی در جریان مصدومیت مرادی بیان کرد: بعد از این اتفاق آقایان مصاحبه کردند که مرادی خودش جداگانه تمرین کرده است و مصدومیتش به همین دلیل بوده است. مربی باید اقتدار داشته و محکم باشد. مربی باید برای وزنه بردار برنامه داشته باشد. اگر قرار است که ورزشکار خودش وزنه را انتخاب کند، پس مربی تیم چه کاره است؟ سهراب، انسانی بی حاشیه و آرام است و هیچگاه حرفی در این باره نزده است. اما من می‌دانم که سهراب آسیب ندیده بلکه به او آسیب زدند. حالا فدراسیونی که این زحمت کشیده، دستش خالی شده است.   این همه فدراسیون هزینه کرده است و با یک سهل انگاری چنین مهره‌ای را از دست دادیم.


بیشتر بخوانید: اگر شب المپیک میلیارد‌ها تومان بدهند به درد ما نمی‌خورد/ اکنون وقت حمایت است


وقتی تیم ملی بودم کسی حرفم را باور نمی‌کرد

عضو سابق تیم ملی وزنه برداری ادامه داد: با برخی از ورزشکاران هم باید تعامل داشته باشیم. متاسفانه کادر فنی با برخی از وزنه برداران تعامل ندارد. این باعث می‌شود که خود ورزشکار هم ضربه بخورد. بحث روانی یک ورزشکار خیلی مهم است. حتی اگر از لحاظ بدنی یک ورزشکاری را آماده کنیم، اما از نظر روانی او را اذیت کنیم، باز هم فایده ندارد. این‌ها را من زمانی که در تیم ملی بودم، لمس می‌کردم و حالا از دور می‌بینم. آن زمان تنها بودم و کسی حرفم را قبول نمی‌کرد حالا زمان گذشت و خیلی از بچه‌ها این حرف را می‌زنند. این‌ها همان حقایق وزنه برداری ایران است.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
حمید
۱۷:۰۲ ۲۲ دی ۱۳۹۸
واقعا که
آخرین اخبار