استقبال چین از دستیابی به توافق تجاری با آمریکا

وزیر امور خارجه چین اعلام کرد پس از امضای فاز اول توافق تجاری، پکن انتظار دارد روابط با واشنگتن را به سوی ثبات بیشتری پیش ببرد.

پکن: همکاری بین چین و آمریکا به نفع یکدیگر خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی چاینا مورنینگ پست، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین اعلام کرد پس از امضای فاز اول توافق تجاری میان چین و آمریکا، پکن انتظار دارد روابط با واشنگتن را به سوی ثبات بیشتری پیش برد.

او در جمع ۴۰۰ دیپلمات خارجی و چینی که همزمان با جشن سال نوی چینی گردهم آمده بودند، گفت: این توافق به نفع دو کشور و مردم آن‌ها است. چنین رابطه‌ای تاثیر عمیقی بر جهان و حل اختلافات خواهد داشت. در ۴۰ سال گذشته روابط چین و آمریکا نشان می‌دهد که همکاری بین دو کشور به نفع یکدیگر خواهد بود، در حالی که جنگ و تنش به هر دو آسیب می‌رساند.

وی افزود: ما مایل به همکاری با طرف آمریکایی هستیم. ما خواهان ایجاد روابط پایدار آمریکا و چین بر اساس احترام متقابل و گفتگوی برابر و مدیریت صحیح اختلافات هستیم.

چین و آمریکا روز دوازدهم دسامبر (۲۱ آذر)، پس از یک سال و نیم جنگ تجاری تمام عیار و ماه‌ها مذاکرات فشرده، در مورد «فاز اول» توافق تجاری به نتیجه رسیدند تا «نبرد تعرفه‌ها» شاهد یک آتش‌بس باشد.

چندی پیش رئیس‌جمهور آمریکا از امضای توافق تجاری میان این کشور و چین در ۱۵ ژانویه خبر داد. ترامپ در روز نخست سال جدید میلادی گفت واشنگتن و پکن به زودی مذاکرات مربوط به توافق اقتصادی و تجاری را آغاز خواهند کرد و افزود این مذاکرات ممکن است کامل شود و به پایان برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار