ارائه خدمات مشاوره رایگان در جوامع هدف

رییس مرکز مشاوره پلیس استان کرمان گفت: مشاوران و مددکاران فرماندهی انتظامی کرمان در طول سال برای جوامع هدف کلاس‌های آموزشی و مشاوره برگزار می‌کنند.

ارائه خدمات مشاوره رایگان در جوامع هدفسرهنگ مهدیه کارگر، رییس مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت:علاوه بر حضور مشاوران و مددکاران در اداره مشاوره مرکز استان، مددکاران ما در کلانتری‌ها نیز برای پیگیری مشکلات مردم و نقش آن‌ها در روند پرونده‌ها حضور دارند و خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

او کاهش پرونده‌های ارجاعی کلانتری به دادگستری‌ها را یکی از نکات مثبت حضور مشاوران دانست و تصریح کرد: با حضور مشاوران و مددکاران در کلانتری‌ها بسیاری از مشکلات، آسیب‌ها و پرونده‌های ارجاعی به دادگستری کاهش پیدا کرده است.

او مشاوران و روانشناسان را ستون محکم اعتماد و امنیت برای مراجع دانست و تأکید کرد: مشاوران و روانشناسان باید پذیرش، امنیت و اعتماد را به مراجعان دهند.

سرهنگ کارگر گفت: امروزه آسیب‌های اجتماعی در جامعه به نحویست که زندگی افراد را تحت الشعاع قرارداده است و بر این اساس، روانشناسان و مددکاران باید با عشق و صداقت در رفتار، علم و تخصص خیرخواه مردم باشند.

او به اهمیت نقش مشاور و روانشناس در جامعه تاکید کرد و افزود: نقش و اهمیت مشاور و روانشناس در جامعه امروزی برکسی پوشیده نیست و چه خوب است همگان این مهم را در زندگی خود لحاظ کنند.

او اظهار داشت: همچنین این مرکز به صورت رایگان در سطح مدارس و آموزشگاه‌های دولتی و غیر انتفاعی، اداره‌ها و سازمان‌های شهر کرمان خدمات مشاوره و مددکاری فعال ارائه می‌دهد.

رییس مرکز مشاوره آرامش پلیس کرمان هدف از برگزاری مشاوره فعال در سطح مدارس و آموزشگاه‌ها را کاهش آسیب‌های اجتماعی نوپدید از جمله ماهواره، فضای مجازی و شناسایی و ارجاع افراد آسیب دیده به مراکز ذیربط نیروی انتظامی از جمله پلیس فتا عنوان کرد.

او با تأکید بر نقش مشاوره در زندگی افراد، تصریح کرد: حضور منظم افراد آسیب دیده در جلسات مشاوره برای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های پیش رو از دیگر اقداماتی است که توسط مشاوران و مددکاران پلیس کرمان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار