آیین بزرگداشت شاعر فقید استاد "مرتضی ذاکر" در بروجرد برگزار شد

همزمان با چهلمین روز درگذشت شاعر و ادیب فرزانه زنده یاد استاد مرتضی ذاکر، آیین یادبود این شاعر فقید با حضور معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در سالن دکتر عبدالحسین زرینکوب بروجرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، همزمان با چهلمین روز درگذشت شاعر و ادیب فرزانه زنده یاد استاد مرتضی ذاکر، آیین یادبود این شاعر فقید با حضور معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در سالن دکتر عبدالحسین زرینکوب بروجرد برگزار شد.

ناصر دولتشاه، معاون فرهنگی اداره کل، در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شاعر فقید، گفت: همانگونه که مستحضر هستید شهرستان بروجرد نام آوران و دانشمندان زیادی را تربیت و به جامعه تحویل داده است.

او  افزود: اشعاری که این استاد در مدح اهل بیت سروده اند زیبا و بی نظیر و از لحاظ روانی کلام همانند اشعار استاد سخن سعدی بزرگ است.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در خاتمه عنوان کردند: وظیفه ما این است که تلاش‌های مردان و زنانی که به فرهنگ و هنر این سرزمین خدمت کرده اند را ارج بنهیم.
گفتنی است که مرتضی ذاکر متخلص به «نسیم بروجردی» از شعرای معاصر و پیشکسوت بروجرد، روز سه‌شنبه، ۱۲ آذرماه سال جاری در سن هشتاد سالگی به دیدار حق شتافت. این هنرمند بزرگ بیش از نیم قرن در حوزه ادب و شعر فعالیت داشته و همواره مشوق جوانان و نوجوانان در این عرصه بود، ضمناً وی چهار دهه عضو پیوسته انجمن ادبی استاد مهرداد اوستا در بروجرد بوده و هم‌چنین سه دوره دو ساله نیز مسئولیت این انجمن را برعهده داشته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.