اولین عمل ولوکتومی در استان سمنان انجام شد

برای اولین بار در استان، عمل ولوکتومی در بیمارستان امیرالمونین سمنان با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، دکتر الهام صفاریه فوق تخصص جراحی سرطان زنان گفت: بیمار زن ۶۵ ساله‌ای است که به علت ایجاد ضایعه در اندام تحتانی به پزشک مراجعه کرد و با نمونه برداری و آزمایش، سرطان ولو volv تشخیص داده و ناحیه درگیر بیماری عمل جراحی شد.

این پزشک معالج با بیان اینکه عمل جراحی چهار ساعت طول کشید و در حال حاضر بعد از ۲ روز حال عمومی بیمار رضایت بخش است افزود: این سرطان بیشتر در زنان سنین ۶۰ تا ۶۵ سال بروز می‌کند و از جمله علت‌های آن نیز نقص ایمنی بدن به دلیل داشتن بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت و فشار خون است.

دکتر صفاریه با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی و انجام معاینات و آزمایشات سالانه برای زنان گفت: برای پیشگیری از ابتلا به سرطان در صورت وجود هر گونه ضایعه پوستی و تغیر حالت و یا علائم غیر طبیعی در بدن باید به پزشک مراجعه و نتیجه بررسی شود.

گفتنی است، در بیمارستان امیرالمومنین سمنان در حال حاضر با ظرفیت ۱۱۰ تخت به عنوان بیمارستان جامع زنان و کودکان در بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی به بیماران خدمات ارائه می‌شود که با برنامه ریزی‌های انجام شده و طرح‌های در دست اجرا، ظرفیت تخت‌ها و بخش‌های درمانی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار