مدیرکل استاندارد ایلام خبر داد;

جمع آوری ۱۱۵ مورد کالای غیر استاندارد در ایلام طی سال جاری

مدیرکل استاندارد ایلام از جمع آوری ۱۱۵ مورد کالای غیر استاندارد در ایلام طی سال جاری خبر داد.

جمع آوری ۱۱۵ مورد کالای غیر استاندارد در ایلام طی سال جاری

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مهناز همتی مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون پس از بازرسی و بازدید کارشناسان اداره کل از واحد‌های تولیدی و سطح بازار تعداد ۱۱۵ مورد کالای غیر استاندارد شناسایی و به دلیل مغایرت با استاندارد‌های ملی، نداشتن نشان استاندارد و عدم کیفیت توقیف و جمع آوری شدند.

او افزود: بیشترین کالای شناسایی شده در بازرسی‌ها شامل قند، شکر، عرقیجات، بلوک‌های پلی استایرن سقفی، موزائیک، گاز تک شعله، چراغ خودرو و فیلتر هوا بوده‌اند.

همتی بیان کرد: هموطنان عزیز توجه داشته باشند علامت استاندارد بدون کد ده رقمی رهگیری استاندارد قابل اطمینان نیست و در خصوص کالا‌هایی که دارای علامت استاندارد و از نظر شکل ظاهری و یا کیفیت دارای مشکل هستند، احتمال جعل علامت استاندارد وجود دارد، لذا جهت سنجش اصالت علامت استاندارد می‌توان کد ده رقمی را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کرد.

او در پایان با اشاره به اینکه، در بوفه مدارس نیز مواد خوراکی مشمول استاندارد اجباری به فروش می‌رسد، افزود: از ابتدای سال تحصیلی ۹۸، کارشناسان این اداره کل اقدام به بازرسی بوفه مدارس کردند و به منظور افزایش این کنترل‌ها در بوفه‌های مدارس از دانش آموزان مشتاق به همکاری با اداره کل استاندارد استان، به عنوان دستیار و بازرس استاندارد در مدارس همکاری کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.