در سیستان و بلوچستان چقدر باران می‌بارد؟

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز بر اساس آخرین تغییرات نقشه‌های پیش یابی، اخطاریه جوی شماره ۲۰ اداره کل به روز شد و میزان بارش‌های مورد انتظار در شهر‌های مختلف استان اعلام شد.

در سیستان و بلوچستان چقدر باران می‌بارد؟مصدق گودرزی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:: هم اکنون آسمان استان ابری است و تا یکشنبه در سطح استان بارش شدید باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

او افزود: از جمعه شب تا یکشنبه صبح بارش سنگین تا فوق سنگین باران، وزش باد شدید، برخی نقاط رگبارورعدوبرق و بارش تگرگ، همچنین بارش برف در ارتفاعات تفتان پیش بینی می‌شود. بطوریکه میزان بارش برای شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز بین ۳۰ تا ۵۰ میلی مترپیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همچنین میزان بارش برای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان ۶۰ تا ۹۰ میلی متر، برای ایرانشهر، بزمان، دلگان، چابهار، نیکشهر، قصرقند، سرباز، کنارک بین ۷۰ تا ۱۲۰ میلی مترو برای فنوج و شمال غرب کنارک بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ برخی نقاط بیش از ۱۵۰ میلی متر برآورد می‌شود.

گودرزی ادامه داد: در پی فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر عمومی وسیلاب شهری، طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیل، لغزندگی جاده ها، بالا آمدن آب سد‌ها انتظار می‌رود.

او  گفت: توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه ها، سفر‌های غیر ضروری شهری و برون شهری، صعود به ارتفاعات به ویژه قله تفتان خودداری شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکشنبه در مناطق کوهستانی بارش برف انتظار می‌رود، افزود: روز‌های یکشنبه و دوشنبه همچنین وزش باد شدید و سرد شمالی با سرعت ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر برساعت در نیمه شمالی استان روی می‌دهد که پیامد آن کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در سطح استان و مه آلودگی خواهد بود.

گودرزی با تأکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی (تامین سوخت، محافظت از گلخانه ها، محافظت از محصولات کشاورزی به ویژه باغات موز جنوب استان) در غالب نقاط استان، توصیه کرد: فعالیت‌های کشاورزی تا پایان فعالیت سامانه بارشی در استان به تعویق افتد.

او  گفت: طی این مدت روی دریا رگبارورعدوبرق، وزش باد شدید و دریای عمان مواج و متلاطم است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار