آخرین وضعیت قوی‌ترین سامانه بارشی سیستان و بلوچستان در سال‌جاری بررسی شد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد سامانه بارشی که از امروز فعالیتش در استان آغاز شده، قوی‌ترین سامانه بارشی سال‌جاری است.

آخرین وضعیت قوی‌ترین سامانه بارشی سیستان و بلوچستان در سال‌جاری بررسی شددوست‌محمد کلیم معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در حاشیه نشست دیسکاشن هواشناسی سیستان و بلوچستان در زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با توجه به شدت بارندگی‌ها اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه اخطاریه جوی صادر کرد و نسبت به وقوع بارش‌های شدید و خیلی شدید در استان هشدار دارد.

او با بیان اینکه موج بارشی از امروز وارد استان شده و بارش‌های ناچیز از برخی نقاط استان گزارش شده است، گفت: از امشب تا صبح یکشنبه باران و رگبار فوق سنگین (سیل آسا) در استان پیش بینی می‌شود به طوری که ارتفاع بارش‌ها بین ۵۰ تا ۹۰ میلی‌متر و در برخی نقاط بیش از ۱۰۰ میلی متر برآورد می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: تمرکز و هسته بارش‌ها در مناطق مرکزی، غرب استان، جنوب و سواحل است، اما این بدان معنا نیست که سایر نقاط استان بارندگی ندارند در واقع این سامانه بارش‌های فراگیر و قابل توجهی برای اکثر نقاط استان به همراه خواهد داشت.

کلیم خاطرنشان کرد: رگبار فوق سنگین (شدید) باران، رعدوبرق همراه با وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ، از مهمترین پیامد‌های این سامانه بارشی است که منجر به طغیان رودخانه‌های محلی، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، بالاآمدن سطح آب سدها، برخورد صاعقه، مه گرفتگی و کاهش دید می‌شود.

او  با بیان اینکه روز یکشنبه با کاهش محسوس دمای هوا احتمال ریزش برف در ارتفاعات مرکزی استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مه گرفتگی و کاهش شدید دید افقی در محور‌های کوهستانی و لغزندگی برخی محور‌های مناطق کوهستانی و سردسیر استان در روز‌های آتی محتمل است.

معاون اداره کل هواشناسی استان توصیه کرد: در زمان فعالیت سامانه بارشی از اتراق کردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب و از سفر‌های غیر ضروری نیز پرهیز و هنگام تردد‌های ضروری در جاده‌ها احتیاط کامل رعایت و از صعود به ارتفاعات استان به دلیل شرایط بد جوی اکیداً خوداری شود.

کلیم ادامه داد: دریای عمان در روز‌های آینده مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار