حقیقت ماجرای سقوط هواپیمای بوئینگ اوکراینی چه بود؟

شایعه سقوط هواپیمای اوکراینی به دلیل اصابت موشک،راه فراری برای جلوگیری از ورشکستگی شرکت بوئینگ و انحراف اذهان از رسوایی ترامپ در منطقه است.

شایعه اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی راهی برای فرار از ریزش سهام بوئیینگبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روز چهارشنبه سهام کمپانی بوئینگ به دلیل خبر سقوط هواپیمای اوکرائینی بوئینگ ۸۰۰- ۷۳۷ در تهران در اثر نقص فنی، ۲.۳ درصد معادل ۴.۳ میلیارد دلار سقوط کرد. ولی پنجشنبه به دلیل ادعای برخی مقامات پنتاگون دال بر اینکه سقوط هواپیما به دلیل اصابت موشک ایران بوده و حمایت تلویحی ترامپ از این ادعا ٣ درصد افزایش یافت.

این کار نمونه‌ای مثال‌زدنی از شیادی بازار بورس برای ثبت در تاریخ به شمار می رود. با این شعبده هم رسوایی ترامپ در عراق برای چند روزی تحت‌الشعاع قرار گرفت و هم بوئینگ از ورشکستگی نجات یافت.

عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم در این خصوص می گوید: شرکت بوئینگ در یکی دو سال اخیر به دلیل سقوط ۲ هواپیما مدل مکس خود دچار ضرر های اقتصادی شدیدی شده است. این مدل هواپیمایی که در ایران سقوط کرده هم از خانواده مکس بوده بنابراین آنها سعی دارند با شایعه پراکنی و انحراف اذهان عمومی مانع ضررهای بیشتر در این حوزه شوند.

چرا ادعا‌های شایعه سازان پیرامون سقوط هواپیمای اوکراینی، نادرست است؟


۱- اولا در صورت برخورد موشک مورد ادعای سامانه tor، هواپیما بلافاصله درجا کاملا منفجر خواهد شد، این در حالی است که اینگونه نبوده و ویدیو‌های موجود و شواهد و آثار محل سقوط هواپیما و گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، بصورت واضح نشان می‌دهد که هواپیما آتش گرفته بوده و در حال طی مراحل سقوط تدریجی بوده است.

۲- عکسی از قطعه‌ای موشک tor مورد ادعا در محل حادثه منتشر شده است که اصلا مشخص نیست این عکس متعلق به چه مکان و زمانی است. عکس فوق مربوط به چاشنی و بخش انفجاری موشک است که در این عکس کاملا سالم است! ... یعنی بر فرض محال موشک با هواپیما برخورده کرده و نه انفجاری رخ داده نه اساسا آثاری از برخورد با جسم سخت و سقوط این قطعه! کاملا غیرممکن از لحاظ فیزیکی و علمی!

۳- زمان وقوع سقوط، حدودا ۵ ساعت بعد از حملات موشکی ایران از کرمانشاه به عراق بوده است. نه از لحاظ مکانی و نه از لحاظ زمانی ارتباطی بین این دو حادثه وجود ندارد.

۴- در زمان وقوع حادثه سقوط، همزمان چندین پرواز داخلی و خارجی در فضای ایران و در همین ارتفاع هشت هزار پایی در حال پرواز بودند و اگر این ادعای خنده دار که سامانه روشن شده و آنقدر بی منطق و بدون کنترل به سمت هواپیمای مسافربری شلیک کرده درست می‌بود، برای سامانه tor که همزمان توانایی درگیری و شلیک موشک به چندین هدف را داراست، باید شاهد شلیک به سایر هواپیما‌های مسافر بری دیگر می‌بودیم!

۵- در مورد بحث جعبه سیاه و تحقیقات در مورد علت حادثه، براساس مقررات جهانی هوانوردی، ایران حق هدایت تحقیقات را دارد. بر اساس قوانین ایکائو (سازمان جهانی هواپیمایی) رسیدگی به سوانح هوایی در کشور مورد سانحه و توسط سازمان هواپیمایی همان کشور انجام می‌شود و البته بنا به درخواست کشور‌های درگیر در حادثه، می‌توانند در جریان تحقیقات حاضر باشند که قرار است اوکراینی‌ها نیز در هنگام بررسی سانحه حضور داشته باشند. در نتیجه این ادعا که ایران در حال پنهان کردن جعبه سیاه هست نیز ادعایی دروغ و ناشی از عدم اطلاع از قوانین و پروتوکل هاست.

۶- در انتها افرادی که کوچکترین شناختی از نحوه فعالیت سامانه‌های پدافندی داشته باشند به روشنی می‌دانند که ادعای اشتباه سامانه پدافندی در حمله به هواپیما‌های مسافربری که قانونی وارد آسمان کشوری می‌شوند و از فرودگاه به پرواز در می‌آیند چقدر مهمل و غیرمنطقی است و این سامانه‌ها اساساً مثل پشه کش برقی نیستند که بنا به نیاز خاموش و روشن شوند و به محض روشن شدن هر جنبنده‌ای را روی هوا مورد هدف قرار دهند!

چرا ایران باید بوئینگ ۷۳۷ را هدف قرار دهد؟

مصطفی انتظاری، فعال رسانه‌ای در توییتی پرسیده، چرا ایران باید ۵ساعت بعد از عملیات موفق به پایگاه آمریکایی، با هدف قرار دادن یک هواپیمای مسافربری، خط خبری را علیه خود تغییر دهد؟
واقعا اون کسایی که این شایعات و راه میندازند خودشون خیلی خرن و فکر می کنند مردم هم باید مثل اونا باشند.
کافر همه را به کیش خود پندارد.

حقیقت ماجرای سقوط هواپیمای بوئینگ اوکراینی چه بود؟

همچنین ‏یک تحقیق بسیار ساده یک کاربر نشان می دهد که ویدیوی منتشرشده که حالا در رسانه های غربی هم منتشر شده، جعلی است و با واقعه‌ سقوط ‎هواپیمای اوکراینی همخوانی ندارد.
حقیقت ماجرای سقوط هواپیمای بوئینگ اوکراینی چه بود؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
radsel
۱۵:۴۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
با یک تحقیق ساده .....
Iran (Islamic Republic of)
سوگل مشیری
۱۴:۳۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام عرض ادب میشه وازه تر بگید و اطلاعات از مردگان بگید چند نفر یا کی ها کشته شدند؟
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۹:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
چرا پرواز ممنوع ندادن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۲ دی ۱۳۹۸
دوست عزیز به اون همه آدم و ارزویی فکر کن که ناگهان و سر هیچ و پوچ آتش گرفت و رفت هوا.
Iran (Islamic Republic of)
رها
۰۸:۰۷ ۲۲ دی ۱۳۹۸
ببینید اشتباهی که رخ داده کسی تو این چندین سال دیده که این اشتباه رو سپاه عزیزمون انجام بده ..نه ندیدیم.
ما اگه این مملکت رو داریم از خون شهیدای عزیزمون از زحمت وجان فشانی سپاه داریم .تو رو خدا بعضی ها گربه کوره نشن چرا خوبی هاشون رو نمیبینید ولی با کوچک ترین اشتباه وارد سایت میشین وتوهین میکنین این رسم ایرانی بودن نیست.
من هم دو تا از عزیزام رو از دست دادم برام سخته ولی نمیخوام گزک دست اجنبی بدم چون مملکتم رو دوست دارم این هم تقدیر خداس با تقدیر نمیشه بجنگی.هر چی یه بهانه میشه .پس اروم باشین اگه خودمون به کشورمون ارزش قایل باشیم دیگر کشورها نیز جرات توهین به ما را ندارن ...یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۲ دی ۱۳۹۸
واقعا
آخرین اخبار