اختتامیه هفتمین هفته فیلم و عکس زنجان

با حضور مسئولان فرهنگی استان، هنرمندان و پیشکسوتان عرصه فیلمسازی و عکاسی در سینما بهمن زنجان برگزار شد.

اختتامیه هفتمین هفته فیلم و عکس زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،این مراسم با ارائه گزارشی از روند اجرای هفتمین دوره هفته فیلم و عکس زنجان از سوی لیلا بیگلی؛ رییس انجمن سینمای جوان و اکران فیلم‌های کوتاه تولید شده توسط هنرمندان استان آغاز شد.

فاطمه کرباسی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان،  در این مراسم با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و تبریک سال ۲۰۲۰ و آرزوی میمنت و مبارکی بر ساکنان کره زمین، با تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری هفتمین دوره فیلم و عکس زنجان، گفت: صنعت فیلم و عکس فارغ از درست یا غلط بودن امروزه جوابگوی تمام نسل‌ها و گروه هاست.

او اظهار کرد: فیلم و عکس‌هایی با مضامین زندگی روزمره، ابراز غم‌ها و شادی‌ها، اعتراض‌ها و حمایت‌ها، بهتر از هر اثر تحقیقی می‌توانند وضعیت جامعه امروز را به ما نشان دهند، کافی است از کنار تولیدات به ظاهر بی‌اهمیت به راحتی عبور نکرده و بر جنبه رسانه‌ای و ارتباطی آن توجه داشته باشیم.

امیر نعمتی؛ رییس حوزه هنری استان زنجان، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و خیر مقدم‌گویی به همه مسئولین، پیشکسوتان، هنرمندان و حاضرین در مراسم اختتامیه، با تشکر ویژه از نهاد‌های فرهنگی استان که در برگزاری این رویداد سینمایی در استان نقش بسزایی داشتند؛ گفت: بنده اعتقادم به این است، که دستگاه‌ها و ارگان‌های فرهنگی در بسیاری از برنامه‌ها با مشارکت و هم‌افزایی می‌توانند شاهد نتایج خوب و ارزشمند در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان باشند.

نعمتی با اشاره به سیاست‌ها و ماموریت‌های سازمانی حوزه هنری زنجان در راستای کشف، جذب و پرورش استعداد‌های جوان و همینطور تولید آثار فاخر هنری اظهار کرد: حوزه هنری زنجان در تولید آثار هنری بر پنج موضوع محوری؛ تمدن اسلامی، سبک زندگی، خانواده و کودک و نوجوان، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی متمرکز شده است.

او با ابراز خرسندی از تولید فیلم‌های کوتاه در زمینه آسیب‌های اجتماعی، گفت: حوزه هنری زنجان در سال ۹۷ و ۹۸ این افتخار را داشت، با همکاری و مشارکت اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و به مدد هنرمندان بسیار توانمند، در پاسخ به منویات مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان در زمینه بحث کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی؛ ۱۸ فیلم‌کوتاه و انیمیشن با همین موضوع تولید نمایید.

نعمتی؛ «سیب سرخ»، «شکاف»، «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم»، «پل» و «پاگرد» و همچنین دو فیلم کوتاه داستانی دیگر به نام‌های «طیبه» و «عروسک» و مجموعه ۱۰ قسمتی از انیمشین یک دقیقه‌ای «پند آباد»، در موضوعات طلاق، سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، فضای مجازی، کودک همسری، خشنونت خانگی و خیابانی عناوین فیلم‌های کوتاه تولید شده در حوزه هنری زنجان عنوان کرد.

او ادامه داد: استان زنجان در بحث فیلم و فیلمسازی هنرمندان بسیار توانمندی دارد، اما آنچه که بایستی به آن توجه ویژه داشته باشیم، بحث تولید محتوا جهت تولید آثار هنری است. اگر آثاری که تولید می‌شود منطبق با نیازها، ضرورت‌ها و اولویت‌های جامعه نباشد اثر ماندگار و تأثیرگذار نخواهد بود.

نعمتی با بیان اینکه زبان هنر، زبان بسیار موثر و اثرگذار است، گفت: نوع نگاه حوزه هنری زنجان به بحث آسیب‌های اجتماعی سیاهنمایی یا اینکه نشان دادن خود معضل به همان شکل آسیب نیست، بلکه در مجموعه حوزه هنری زنجان سعی بر آن شده است، تا این معضل را با زبان هنر طوری نشان بدهیم که آن روحیه امید و نشاط و پویایی را به دنبال داشته باشد.

در ادامه این مراسم، از پرویز آزادی به سبب چهل سال فعالیت سینمایی و هنری تجلیل بعمل آمد و میثم زنجانی به عنوان مدیر امور سینمایی استان معارفه شد، همچنین پس از رونمایی از تولیدات حوزه هنری زنجان با موضوع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، از عوامل و فیلمسازان این آثار نیز تجلیل شد.

بخش پایانی این مراسم به تقدیر از هنرجویان برتر انجمن سینمای جوانان زنجان در رشته فیلمسازی و عکاسی و اهدا جوایز به برگزیدگان و تقدیرشوندگان اولین فتوواک عکس زنجان اختصاص یافت.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.