رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهدی‌شهر:

طرح «حکم سبز» در مهدی‌شهر اجرا می‌شود

عبدوس با اشاره به اجرای طرح حکم سبز در این شهرستان گفت: تاکنون حکم سه محکوم قضائی از حبس به چاله کنی برای نهال و اصلاح تشتک تبدیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  امیر عبدوس رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه طرح حکم سبز در سراسر استان سمنان اجرایی می‌شود، گفت: حکم سه نفر از محکومان قضائی در راستای رأفت اسلامی و حفاظت از منابع طبیعی این شهرستان از حبس به چاله‌کنی برای نهال و اصلاح تشتک تبدیل شد.

او  بابیان اینکه این طرح باسیاست حبس زدایی اجرایی می‌شود، افزود: ضرورت استفاده از مجازات جایگزین در سیستم قضائی کشور به‌شدت احساس می‌شد که در این راستا با توجه به‌پیش‌بینی مجازات جایگزین در قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ صدور احکام قضائی که رویکردی ترمیمی و اصلاح‌نگر نسبت به مجرم دارد موردتوجه قرار گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدی‌شهر با اشاره به اینکه اعمال مجازات جایگزین حبس منجر به کاهش جمعیت زندان‌ها می‌شود، اضافه کرد: بازگشت مجدد مجرمان به جامعه از دیگر اهدافی است که در راستای اجرای این طرح دنبال می‌شود.

عبدوس در ادامه گفت: در صورت اعمال مجازات جایگزین، مجرم نیز متناسب با عمل خلاف قانون مورد برنامه‌های اصلاحی و تربیتی قرار می‌گیرد و با آگاهی از عواقب عمل خویش به ارائه خدمات عام‌المنفعه می‌پردازد.

او بابیان اینکه مجرم از این طریق با حفظ روابط خانوادگی و اجتماعی به نحو مطلوبی به جامعه بازمی‌گردد، یادآور شد: صدور احکام جایگزین حبس در صورت وجود زیرساخت‌های لازم محاسن فراوانی را در پی دارد که باید برای تقویت و گسترش این امر اقدام شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار