به مناسبت روز پرستار و آغاز سال جهانی پرستاری؛

گلایه‌های پرستاران از تبعیض‌ها در نظام سلامت/ مشکلات در سال جهانی پرستاری حل خواهد شد؟

امروز به مناسب روز پرستار و آغاز سال جهانی پرستاری به سراغ پرستاران و مسئولان رفتیم تا به دغدغه این قشر بپردازیم.

روز پرستاربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، باید عاشق باشی تا پرستاری کنی، چرا که این پرستاری با درد و رنج گره خورده است و اگر عاشقانه شغلت را دوست نداشته باشی، نمی‌توانی دوام بیاری، زیرا در بدترین شرایط به داد بیماران می رسی و باید تسکین بخش دردهای بیمارت باشی.

پرستاری یک از شغل های سخت و طاقت فرساست، پرستاران بی آنکه چشم داشتی داشته باشند، مهربانند و جز برای کم کردن غم بیمار، دغدغه ای ندارند، ساعت ها در کنار بیمار، چون یک مادر عاشقانه از بیمارشان مراقب می‌کنند و در لحظات درد و سختی همچون فرشته نجات حضور دارند و گاهی حتی در این راه جان می دهند، مانند پرستاری که همین چند وقت پیش به دلیل ابتلا به آنفلوانزا به دیدار معبود پیوست و از خود ایثار و فداکاری را به یادگار باقی گذاشت.

پرستاران همواره در عرصه های مختلف در کشور حضور داشتند و عاشقانه به ایران و ایرانی خدمت کرده اند، در دوران جنگ تحمیلی، حوادث و بلایای طبیعی مثل زلزله بم، کرمانشاه و سیل ابتدای سال، پرستاران همواره در میدان خدمت حاضر بودند و مشق عشق می نوشتند.

۲۰۲۰؛ آغاز سال جهانی و همزمانی آن با روز پرستار در ایران

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت سال ۲۰۲۰ در زمینه تقویت پرستاری و مامایی برای پوشش بهداشت جهانی قابل توجه است و به همین خاطر آن را «سال پرستاری» نامگذاری کرده اند.

همچنین امروز پنجم جمادی الاول مصادف با با سال روز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری ( س) روز پرستار هم بوده و امسال روز پرستار با آغاز سال جهانی پرستاری مقارن شده است، تا شاید صدای پرستاران بیشتر شنیده شود.

فریاد پرستاران از تبعیض های نظام سلامت/ مشکلات در سال جهانی پرستاری حل خواهد شد؟

خبرنگار حوزه بهداشت و درمان سراغ شماری از پرستاران رفت تا آنها از عشق بازی‌ها، فداکاری‌ها و خاطراتشان بگویند، یکی از عشق به پرستاری از دوران مدرسه می گفت، یکی از اینکه هنگام وصل کردن سرم سیلی خورده بود و دیگر خاطرات تلخی که با مرگ بیمار رقم می خورد و خاطرات شیرینی که با لبخند رضایت بیمار در حافظه اش نقش بسته بودند، به قول خودشان اگر عاشق نباشی نمی توانی این همه سختی و فشار را تحمل کنی.

اگر بخواهی منصفانه حساب و کتاب کنیم، کمتر کسی حاضر می‌شود ساعت‌ها به بیمار خدمت کند و بعد از یک سال یا ۱۸ ماه مزد زحماتش را بگیرد.

گلایه های پرستاران که گوش شنوای مسئولان را می خواست

یکی از پرستاران به خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گفت:پرستار به دلیل کمبود نیرو مجبور است، شیفت‌های طولانی تری را در بیمارستان و بر بالین بیمار سپری کند و از خانواده اش دور باشد و شیفت طولانی مدت با افزایش خطا همراه است.

پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان از رفتار نادرست برخی همراهان بیمار گلایه داشت و افزود: گاهی رفتار همراهان بیمار هم با پرستاران نادرست است و حتی مواردی را شاهد هستیم که پرستار از خانواده بیمار کتک خورده یا ناسزا شنیده است، هر چند که پرستاران با سعه صدر با آنها رفتار می کنند چرا که عزیزشان در شرایط سختی قرار و انتظار خدمات باکیفیت را دارند.

پرستار دیگری از وعده و وعیدهای ناتمام مسئولان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان سخن گفت: همیشه در نزدیکی روز پرستار مسئولان وعده و وعیدهای بسیاری می دهند، اما همچنان هر سال پرستاران در روز پرستار منتظر پرداخت معوقات چند ماهه خود هستند و قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری روی زمین مانده و کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان ها فشار کاری پرستاران را افزایش داده است.


بیشتر بخوانید: دریافتی پرستاران از درآمد پزشکان پرداخت می‌شود


گلایه‌های پرستاران از تبعیض‌ها در نظام سلامت/ مشکلات در سال جهانی پرستاری حل خواهد شد؟

معوقات پرستاران؛ یک  درد همیشگی

محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان درباره معوقات پرستاران اظهار کرد: سلامت امروز از اولویت‌های اصلی دولت است و پرستاران جز نیرو‌های موثر حوزه سلامت هستند و سال ۲۰۲۰ را سازمان جهانی بهداشت، سال پرستار نامگذاری کرده اما متاسفانه وضعیت پرستاری در کشور اسفبار است و مردم نمی‌توانند از خدمات خوب پرستاری بهره‌مند شوند.

سعید نمکی وزیر بهداشت درباره معوقات پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گفت: معوقات پرستاری به معوقات وزارت بهداشت از سازمان‌های بیمه گر به ویژه سازمان تامین اجتماعی بر می‌گردد، ما حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از تامین اجتماعی و مقداری از بیمه سلامت طلب داریم که در مجموع ۱۵ هزار میلیارد تومان طلب بیمه‌ها به وزارت بهداشت است.

نمکی ادامه داد: بدهی بیمه‌ها به وزارت بهداشت باعث شد که معوقات پرستاران با یک تا ۱.۵ سال تاخیر پرستار شود و خوشبختانه در نشست‌هایی داشتیم، مقداری از بدهی تامین اجتماعی تخصیص پیدا کرد و امیدواریم هر چه زودتر این رقم را دریافت و معوقات پرستاران را پرداخت کنیم.

گلایه‌های پرستاران از تبعیض‌ها در نظام سلامت/ مشکلات در سال جهانی پرستاری حل خواهد شد؟

کمبود نیرو کمر پرستاران را خم کرده است

شریفی مقدم با اشاره به مشکلات پرستاران کمبود نیروی پرستاری را یکی از علل مشکلات در حوزه پرستاری دانست و گفت: تعداد پرستار به جمعیت ۱.۵ به ازای هر هزار نفر جعیت است و در حالی که به ازای هر هزار نفر جمعیت حداقل سه، به طور متوسط پنج پرستار و حداکثر ۱۰ پرستار نیاز است و استاندارد تعداد پرستار به جمعیت در ایران در حد کشور‌های عقب افتاده است و مردم نمی‌توانند خدمات مناسب دریافت کنند.

وی بیان کرد: اگر وزارت بهداشت بخواهد سالیانه ۱۰ هزار پرستار استخدام کند و حقوق هر پرستار ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان باشد و با کارانه و سایر هزینه ها، این رقم را حدود ۵ میلیون در نظر بگیریم، چیزی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه برای استخدام این نیروها نیاز داریم که نسبت به بودجه کل وزارت بهداشت رقم ناچیزی است.

سختی کار پرستاران

حذف طرح قاصدک خبر خوش برای پرستاران

او با اشاره به طرح قاصدک (طرح پرداخت کارانه پرستاران) اظهار کرد: طرحی اجرایی شده است که بر اساس آن خدمات پرستاران برای پرستار تعرفه ندارد و هزینه آن به جیب پزشک می رود، اگر خدمات پرستاری تعرفه داشته باشد، شاهد کاهش پرداختی بیمه ها خواهیم بود و این به نفع نظام سلامت خواهد است.

خوشبختانه وزیر بهداشت در نشست با شورای عالی پرستاری از حذف طرح قاصدک خبر داد و گفت: از مخالفین سر سخت طرح قاصدک هستم و این طرح باید سریعا لغو شود. برای اصلاح این‌ مهم باید کارگروهی متشکل از شورای عالی و معاونین وزارت بهداشت تشکیل شود، برای جایگزینی یک طرح به جای قاصدک باید سه شاخصه مد نظر قرار گیرد، عادلانه بودن، ایجاد رضایتمندی و همخوانی  شرایط اقتصادی کشور می‌تواند در اصلاح این مهم کمک کننده باشد. با همدلی و همفکری باید  مشکلات را حل کرد.


بیشتر بخوانید: نظام پرداخت قاصدک جمع‌آوری می‌شود


گلایه‌های پرستاران

تعرفه خدمات پرستاری قانونی که ۱۳ سال روی کاغذ مانده است

شریفی مقدم مطالبات اصلی پرستاران را تعیین خدمات پرستاری عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه دولت مکلف به تعرفه گذاری پرستاری بوده و این قانون مجلس از  ۱۳ سال پیش تاکنون روی کاغذ مانده است.

او افزود: اجرایی نشدن قانون تعرفه گذاری پرستاری به این دلیل است که سیاستگذاری، اجرا و نظارت در حوزه سلامت را وزارت بهداشت انجام می دهد.

پرستار

اختلاف زمین تا آسمانی کارانه پزشک و پرستار

دبیر کل خانه پرستار گفت: علاوه بر تاثیر در پرداخت مطالبات، تبعیض در پرداخت هم پرستاران را رنج می‌دهد، پرستار کارانه ۲۰۰ هزار تومانی می‌گیرد و این کارانه با ۱۸ ماه تاخیر پرداخت می‌شود چرا که کارانه پزشکان حجم عظیمی از بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها را شامل می‌شود.

شریفی مقدم بیان کرد: وزارت بهداشت مدام به پرداخت معوقات دامن می‌زند و سنگینی پرداخت کارانه پزشکان به دلیل کمبود منابع، کارانه پرستاران را هم تحت الشعاع قرار می‌هد و ما درخواست داریم که کارانه پرستاران و پزشکان از هم جدا شود، همچنین مشکلات با اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری حل خواهد شد.

او تصریح کرد: متاسفانه اختلاف ۵۰ برابری بین کارانه پزشک و پرستاران تبعیض آشکار بوده و این باعث شده است که رتبه جهانی پرستاری در ایران پایین باشد و این مسائل گاهی حتی به قیمت جان بیمار تمام می‌شود.

حالا باید منتظر ماند و دید که چقدر از وعده وعیدهای روز پرستار در سال جهانی پرستاری اجرایی خواهد شد یا همچنان این وعده ها در حد حرف باقی خواهد ماند؟!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهوش توکلی
۱۸:۱۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام...من از پرستاران شرکتی هستم ...دل همه ی ما خون است حقوق خیلی کم ...شیفت سنگین و زیاد کمر همه ی مارا خم کرده است ... شبهای کاری زیاد ... تا میخواهی صحبت از حقو حقوق کنی میگویند شما شرکتی هستین و یا چیزی به شما تعلق نمیگیرد ...
Singapore
صبا
۱۸:۴۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
با سلام ما جزو پرستارهای شرکتی بیمارستان های دانشگاه تهران هستیم متاسفانه متاسفانه برعکس شعارهایی که داده میشه هیچیکی بفکره مانیست حتی هیچ پشتوانه ای نداریم و افزایش حقوقم بهمون تعلق نگرفت !!!!!!با هر مریضی کار میکنیم اما خودمون مریض شیم حتی تعهد شغلی بهمون ندارن !!!!!من خواهش میکنم تو این شرایط ما رو کمک کنید ...
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۲:۴۹ ۱۲ دی ۱۳۹۸
سلام
به نظر من پرستاران در مقایسه با معلمان وضعیت بهتری دارند و نباید ناشکر باشن ، اضافه کار ، کارانه ، پرکیس، و بیتوته و ......چندین مورد رفاهی دیگر می گیرن در صورتی که معلمان حتی نام این ها را نشنیده اند ، پرستاران سرویس ایا ب و ذهاب دارند در صورتی که معلمان در مناطق روستایی و عشایری مجبورند گاها نزدیک به صد کیلومتر با وسیله نقلیه شخصی راه ها ی صعب العبور را طی کنند تا به مدرسه خود برسند و هیچ چشم داشتی هم ندارند و درمورد سختی کار هم باید بگویم شما اگر یک ساعت در یک کلاس درس با حدود ۳۰ دانش اموز بدون هیچ وسایل سرمایشی و گرمایشی باشی نمی گویی که پرستاران سختی کار دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۲ دی ۱۳۹۸
پزشکان وپرستاران حقوق زیادی می گیرند ولی حقوق معلم خیلی کم است کار دکتر وپرستار راحت است ولی کارمعلم خیلی سخت است یک معلم باید کیلومترها برود تا به یک روستا با کمترین امکانات برسد چرا اینقدر بی عدالتی وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۲ دی ۱۳۹۸
اگه حقوق پرستاران زیاد شد حقوق بقیه اقشار جامعه مثل کارگر و کارمند و بازنشسته و معلمم اضافه بشه نمیشه ک همش یه گروه بگن شغل ما سخته حقوقمون کم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۱ دی ۱۳۹۸
فعلا انتخابات نزدیکه ودولت بازمثل سال96برای جمع کردن ارا به نفع خودش به بهانه طرح رتبه بندی معلمین داره ببن معلم ها پول پخش میکنه تا براش توکلاس ها تبلیغ کنند .....ونوبت به پریستارها نمی رسه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۱ دی ۱۳۹۸
پرستار پادشاهی میکنه ؟وقتی اطلاعات درست نداری نظر نده
من پرستارم با حقوق دو و هفتصد با دوازده سال کار
چطور میگی حقوق پرستار از همه کارمندها بیشتره خوبه که یکم انصاف داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۰۸ ۱۲ دی ۱۳۹۸
در حال حاضر پرستاران بیشترین اشتغال را بین رشته های دیگه دارن و میزان دریافتی قریب به 5 تومن هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۱ دی ۱۳۹۸
هر کاری سختی خودشو داره
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۴۴ ۱۱ دی ۱۳۹۸
شمایی که هنوز یه شب بیمارستان نبودین میاین از رفاه پرستار صحبت میکنید هنوز با یه مریض هپاتیت متبت یا HIV نیدلینگ نشدین
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۱۱ ۱۱ دی ۱۳۹۸
سلام پرستارها روزتون مبارک خدا خیرتون بده کارتون سخته ولی قدرناشناسی خیلی ها از شما سخت تر ان شاءالله که موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۱ دی ۱۳۹۸
وقتی به مراکز درمانی مراجعه میکنی اکثر پرستاران با تلفن همراه مشغول هستن و به سختی حاضران جواب کسی رو بدن ایکاش تمامی کارکنان مجبور شوند در محل کار موبایل رو تحویل حراست دهند و بعد از تایم پس بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۲ دی ۱۳۹۸
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۱ دی ۱۳۹۸
مملکت ما فقط برای دکترها وپرستارها شده بقیه ول معطلند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۱ دی ۱۳۹۸
دست به سیاه و سفید نمیزنن
Iran (Islamic Republic of)
سپاهی
۱۸:۴۶ ۱۱ دی ۱۳۹۸
خدا شما رو هم هدایت کنه امین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۱ دی ۱۳۹۸
پرستار و دکتر پادشاهی میکنن و مهندس گدایی افسوس
Iran (Islamic Republic of)
حالم بده ولی بازم خوبم
۱۹:۱۱ ۱۱ دی ۱۳۹۸
من می خواستم پرستار شم ولی امروز خدا خواست حالم بد شد رفتم بیمارستان پرستاره حرفهایی زد انقد دلم سوخت می گفت امروز که روزشون بود جز خوانوادش کسی از نهاد و ادارشون تبریکی هم بهشون نگفته هیچ تازه پیام دادن از ماه بعد 100تومن دسمزدشونم کم می کنن تو سی سالگی موهاش سفید شده بود اینقدر بغض شدیدی داشت ولی بازم غرورش نزاشت بشکنه بخاطر سختی کارش ارتروز گردن گرفته بود قرص ارامبخش می خورد و من فکر کردم فقط این یکی این جوریه ولی سراغ بقیه هم رفتم دیدم متاسفانه همشون چه اقا و چه خانم همه این مشکلات رو دارن دولت اصلا رسیدگی نمی کنن الان فقط تو بورسه پزشکی اونا هم مالیات نمیدن
من قید پرستاری رو زدم تلاش برای یه رشته بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۱ دی ۱۳۹۸
والا
Iran (Islamic Republic of)
Abed
۲۰:۲۵ ۱۱ دی ۱۳۹۸
بزرگوار... یا اطلاعی از رشته پرستاری نداری یا تعریفت از پادشاهی اشتباس...
هفته ای دو سه شب تا صبح پیش همسرت و بچت نباشی میفهمی پرستاری یعنی چی...
استرس بیمار و امکان مبتلا شدن ب انواع بیماریها و معوقات و...و...و... پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۱ دی ۱۳۹۸
پرستار و دکتر پادشاهی میکنن و مهندس افسوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۱ دی ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۱ دی ۱۳۹۸
درامدی که پرستار داره هیچ کارمندی نداره.دست به سیاه و سفید هم نمیزنن
Iran (Islamic Republic of)
Abed
۲۰:۲۶ ۱۱ دی ۱۳۹۸
در مورد چیزی که اطلاع نداری نظر نده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۲ دی ۱۳۹۸
درسته ساعت کاریشونم کمه چیکار میکنن مگه همش باید التماسشون کنی همش دورهم جمعن و میگن میخندن برو بابا بفکر کارگر بدبخت باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۱ دی ۱۳۹۸
کاش حقوق مستمری بگیران نصف پرستاران بود کدام سختی کار
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۱:۳۸ ۱۲ دی ۱۳۹۸
کدام سختی ؟ در مورد چیزی که نمی دونی حرف نزن شما فقط یه روز برو تو بیمارستان کار کنم بخودت متوجه میشی سختی یعنی چی
شیفت شب، بیمارزیاد، سروصدا، شلوغی اینا به نظر شما آسونه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۱ دی ۱۳۹۸
کاش حقوق مستمری بگیران نصفه پرستاران بود
Luxembourg
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۱ دی ۱۳۹۸
ایا سختی کار پرستاران رو مستمری بگیران تجربه کردن ؟؟؟؟؟ لطفا اگه کسی یا شغلی را ک مورد نقد قرار میدی راجبش نمیدونید الکی نظر ندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۲ دی ۱۳۹۸
تو از سختی کارگری و زندگی سختشون چی میدونی؟؟؟؟و از مستمری کم بازنشسته های عزیز ؟؟؟ پرستاری ام یه شغله و با توجه به درآمد کم بیشتر مردم انتظاری نباید داشته باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۱ دی ۱۳۹۸
پرستارا هر کدام ماهی ۵تا۱۰تومن حقوق میکیرن کدام سختی ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۱۶:۱۶ ۱۱ دی ۱۳۹۸
باز روز پرستار رسید شما یاد پرستارها و مشکلاتشون افتادید، چطور روزهای دیگه یادی نمی کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۱ دی ۱۳۹۸
حقوق معلم از حقوق پرستارکمتراست چرا
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۰:۱۰ ۱۲ دی ۱۳۹۸
آخه معلما مگه سر کارم میرن که حقوق بگیرن.من نه معلمم نه پرستار.به خدا معلما سه ماهی که خونه میمونن و حقوق میگیرن از جیب مردمه من راضی نیستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۱ دی ۱۳۹۸
سلام
واقعا پرستاران قشر کم درآمد و مظلومی هستن
شیفت شب، بیمارزیاد، سروصدا، شلوغی، آسیب های محیطی درمعرض انواع بیماری های واگیردار
من خودم یه پرستارم، با ماهی ۳ تومن نمیشه زندگی کرد بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۲ دی ۱۳۹۸
همون ۳ تومن شما رو بازنشسته ها و کارگرا ندارن خدا خودش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۱ دی ۱۳۹۸
وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکی فقط شده پزشک محوری. آقا به داد گیلان برسید. کارمندان بهداشتی خیلی در مضیقه هستند....
خیلی بد میشه.....
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۱۳ ۱۲ دی ۱۳۹۸
وزارت بهداشت و درمان شده فقط درمان سالاری. از پزشک و پرستار فقط حمایت میشه.
تا حالا شده از گروه های بهداشتی تشکر کنید و روزی به این مناسبت داشته باشند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۱ دی ۱۳۹۸
پرستار هم پرستارای قدیم الان که دیگه 10 ساعت یه بار به مریضا سر میزنن اونم با بی اخلاقی و پرخاش من دیدم که میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۲ دی ۱۳۹۸
منم دیدم البته بعضیاشونم واقعن خوبن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۱ دی ۱۳۹۸
دیدگاه برخی دوستان در باره جامعه پزشکی اشتباهه. البته من در مورد استثناعات صحیت نمیکنم.

صحت مواردی که میگم میتونین جستجو کنین
حقوق پزشک در کل دنیا از مهندسان بصورت قابل توجهی بیشتره.

زمان کشیک پزشکان حداقل دو برابر پرستاران است.
البته هر یک ساعت کشیک پرستار معادل دوساعت حساب میشه که این برای پزشکان همون یک ساعت هست

بخش زیادی از وظایف پرستاران در بیمارستان ها توسط دانشجویان پزشکی و رزیدنت ها انجام میشه و پرستاران انجام نمیدن

پرستار مثل پزشک مسئولیتی در برابر جان بیمار نداره و اگر اتفاقی بیفته از پزشک شکایت میشه

سختی درسی که پزشک میخونه و مدت زمانش با پرستار قابل مقایسه نیست. یک پزشک متخصص مرد با طرحی که باید بره حداقل در سی و پنج سالگی درسش تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
سپاهی
۱۹:۰۴ ۱۱ دی ۱۳۹۸
این نظر شماست ولی
ما تو بیمارستانیم که نه رزیدنت نه دانشجو نه خدمه داریم همه کارا بر عهده پرستاره.
اینکه پرستار هیچ‌مسئولیت در جان بیمار ندارن اتفاقا اولین نفری که میرم تو بحث مرگ نگاه میکنم گزارش پرستاره و اولین نفری که یقشو میگرن پرستار بدبخته نه پزشک و پزشکان تو اکثر موارد میندازه یقه پرستار.
کشیک پزشک فقط مریض ویزیت می‌کنه اما پرستار کلی کار بالینو انجام میده سختیش و استرس و همه بدبختی‌های بعدیش بر عهده پرستاره.
Iran (Islamic Republic of)
Abed
۲۰:۳۸ ۱۱ دی ۱۳۹۸
مظلوم نمایی نکن بزرگوار...با احترام به همه شغلها و همچنین پزشکان محترم
نمیدونم شما کجا کار میکنی...ولی...
۱.هییییچ جای دنیا اختلاف درامد پزشک با سایییر رشته ها اینقدر زیاد نیست
۲.پرستار هر یک ساعتی ک کار میکنن همون ۱ ساعت براشون حساب میشه.جز شیفت شب چتد ساعتی بهشون اضافه میشه.اونم من حاضرم هییچی شبکاری نرم ساعت اضافه برا خودشون.
در ضمن پولی ک بعد از ۱سال و نیم با این اوضاع تورم میدن بدرد نمیخوره
۳.هر کاری که رزیدنتا و دانشجویان پزشکی انجام میدن شرررح وظایف مکتتتوب خودشونه که بخاطر ناعدالتی پرستارا انجام میدن و کسی هم ککش نمیگزه.و گاها برای یادگیری از پرستارا انجام میدن.
۴.پرستار ۲۴ ساعته با مریضه اونوقت مسوولیتش با پزشکا که یک ساعت میاد ویزیت میکنه میره؟؟؟؟
توی قانون مسخره و پزشک محووور سیستم درمان هست که اگه دکتر دستور اشتباهی داد و پرستار انجام داد و مشکلی پیش اومد.پزشک ضامن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۱ دی ۱۳۹۸
جناب آقای دکتر عزیز در کشوری مثل آلمان حقوق یک معلم از پزشک بیشتر است وحقوق مهندس فاصله خیلی کمی با پزشک دارد در همین کشور همسایه ترکیه پرستار وپزشک فاصله حقوقی درحد 25 تا30 درصده دلیل اینهمه فاصله طبقاتی در جامعه ما توزیع نابرابر سرمایه وحقوق بین اقشار جامعه است وهمین مسئله باعث نارضایتی یک قشر وغرور وتکبر قشر دیگر میشه که بجز خودشون کسی رو آدم حساب نمیکنن حتی براخودشون استثنا در مالیات قایل هستند .
Iran (Islamic Republic of)
سپاهی
۲۱:۴۱ ۱۲ دی ۱۳۹۸
تازشم الان پزشکان اکثرا پولکین من تو سیستمم میدونم اگه پزشکی بفهمه این بیمارستان براس نمیصرفه میره اگه ببینه مریضی برای زیاد سود ندارن به بدبختی مببینه چرا؟اینا همشون تقصیر وزارت بهداشته که فقط تعرفه پزشکیواحرا می‌کنه و تعرفه پرستاری نداریم
Iran (Islamic Republic of)
سیمین ابراهیمی
۱۳:۵۱ ۱۱ دی ۱۳۹۸
بنظر من پرستاران قبل از ادامه تحصیل باید گزینش بشن چون اکثرا افراد بی اعصاب و خنثی هستن که داعم از درآمد کم می نالن و مریض درک نمیکنن یعنی تو کشور ما آگه مریض همراه نداشته باشه طلف میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۱ دی ۱۳۹۸
همینجوری هم کلی نیرو کمه و برای جبران کمبود نیرو شیفت اضافه و ندیدن خوانواده میتونه روح و روان پرستار رو تحت تاثیر بزاره شاید بی اعصاب بشن و قطعا اگر درطی روز هم صبح کار باشی و هم شیفت شب تا صب بیدار واسترس مریض بد حال اونم پشت سر هم راندمان کاری آدم پایین میاد و بیمار در خطر قرار میگیره حالا قضاوت کنین
Iran (Islamic Republic of)
محمود جعفری
۱۳:۳۹ ۱۱ دی ۱۳۹۸
پرستاری فقط کارش سخت پولش کم واقعا تو جامعه ما به درد نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۱ دی ۱۳۹۸
درآمد پرستار از یه کارمند به مراتب بیشتره...
Iran (Islamic Republic of)
Abed
۲۰:۳۸ ۱۱ دی ۱۳۹۸
سختی کارشم ب مررررراتب بییییشتر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۱ دی ۱۳۹۸
بچه های علوم آزمایشگاهی مظلوم ترین گروه در گروه پزشکی هستند . با تحصیلات بالا لیسانس و فوق لیسانس و با اسید باز مواد سرطان‌زا و ادرار و انواع مواد و ترشحات عفونی و استرس و ویروس و باکتریهای خطرناک سر و کار دارند اما در مقابل اداریها از لحاظ مالی کمتر میگیرند . مثلا اضافه کار ادارها دو برابر میگیرن . اداری ها پست میگیرند اما آزمایشگاهی نمی گیره . پرکیس اداری مالی ها بیشتر از علوم آزمایشگاهی است . پول لباس اداریها بیشتر از آزمایشگاهی است . و ... همه اینها نشانه غیرکارشناسی بودن حقوق کارمندان است و این در کشور ما به صورت فساد و نفوذ اداری مالی در اعمال و اجرای حقوق است . اداری مالی خطرات فوق رو ندارد و حجم کارش هم کمتر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۱ دی ۱۳۹۸
ضمن احترام به پرستاران عزیز و زحمتکش
ای کاش از مددکاران اجتماعی بهزیستی و کمیته امداد هم یادی کنید که تحت فشار شدید روانی و فرسودگی زودرس شغلی با معلولین و سایر قشرهای آسیب دیده اجتماع کار میکنند و حتی مشمول سختی کار نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۱ دی ۱۳۹۸
وعده عملی شده؟؟؟؟؟ روز پرستار حکم جدید زدن 2 درصد از حقوق کم کردن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۱ دی ۱۳۹۸
من خودم پرستار هستم.. به نظر بدترین شغل تو ایران پرستاریه گذشتخ از خطرات جانی.. پرداخت نشدن معوقات حدودا یکسال و نیم.. سختی کار. شیفت شب. گلایه همیشگی مردم.. نبودن امکانات. همه و همه باعث دلسردی ما شده تو نظام سلامت.. ولی مجبور هستیم. حقوق کم.. واقعا هیچ کس هم به فکر نیست.. داریم تو این سیستم پیر میشیم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۱ دی ۱۳۹۸
حقوق شما چقدر هس؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۱ دی ۱۳۹۸
روز پرستار رو به همه پرستارها تبریک میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۱ دی ۱۳۹۸
فعلا که دور ،دور پزشک ها هستش
حکومتی که این پزشکان دارند به این سادگی جمع نمیشه
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۱ دی ۱۳۹۸
پزشکان نه پرستار ها
انشالله خداوند بتو هم عقلی بده
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۱:۴۲ ۱۱ دی ۱۳۹۸
۵۰ سالمه و تا حالا ۵ بار عمل کردم و در بیمارستان بستری شدم و تبعا از اقوام و دوستان هم کلی توی این مدت عمر من در بیمارستان بودند فقط یه پرستار دیدم که کارشو به طور کامل و درست انجام میداد
بعد همه ش هم شاکی ان این پرستارا که فقط اسمشون پرستاره
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۱ دی ۱۳۹۸
۵۰ سالته و تا حالا ۵ بار عمل کردی?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۱ دی ۱۳۹۸
مشکلشون اینه که خودشونو با پزشک مقایسه میکنن در صورتی که یک دهم پزشکم کارشون سخت نیست...
Iran (Islamic Republic of)
سپاهی
۱۴:۳۹ ۱۱ دی ۱۳۹۸
شما هم از همون عده مردم هستند که از پرستاران نمیدونه و نظر میده وقتی در مورد پرستاری نمی‌دونید اظهار نظر نکنید که کی کارش غلطه کی کارش درست .
Iran (Islamic Republic of)
Abed
۲۰:۴۲ ۱۱ دی ۱۳۹۸
همه جا خوب و بد داره..
درضمن
همون اونایی ک اعتراض دارن نسبت به پرستارا و داد و فریاد میکنن..به پزشک که میرسن لال میشن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۱ دی ۱۳۹۸
خروج از این تبعیض فقط یک راه داره اونم منطقی شدن دستمزد پزشکان وحذف کارانه های غیر منطقی اصولا تااین وضعیت مافیایی پزشکی جمع نشه نارضایتی ها در جامعه ادامه خواهد یافت مقایسه دستمزد یک پزشک بایک مهندس درکشورهای پیشرفته با ایران نمایانگر وضعیت معیوب وفاسد نظام اداری ومافیایی داخل است برای حذف زیرمیزی دستمزد پزشک را چندین برابر افزایش دادند آیا راهکار درست این بود ؟هزینه ای که باید در سبد سلامت مردم وپیشگیری از بیماری ها قرارداده بشه درکیسه گشاد پزشکان پر مدعا ریخته شد ومردم باز هم درگیر وضعیت اسفناک سلامت خود هستند . پزشکانی که حتی برای پرداخت مالیات هم گردن کلفتی میکنند .آقای رییسی ازشما تقاضا داریم بعنوان قاضی القضات سرمنشا این فساد را پیداکنید وعاملین را که با بازی سلامت قشر محروم برای خود دکان باز کردند وفقط به پرکردن جیب خود فکر میکنند ولاغیر به اشد مجازات محکوم بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۱ دی ۱۳۹۸
ایول ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۱ دی ۱۳۹۸
سلام من یک پرستارم در 115 کار میکنم با حقوق پایین کارانه خیلی پایین بدون قانون بهر ه وری .بیشتر همکاران ومن دچار سردرد و کم شنوایی از یک گوش شدیم به خاطر صدای تلفن ها و بی سیم و امواج رادیویی و جی پی اس .متاسفانه با کمبود شدید نیرو و فشار کار زیادی هم مواجه هستیم .دستمزد کم فشار کار زیاد و مشکلات جسمانی خودتون قضاوت کنید با این اوضاع چطور با انگیزه کار کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۹:۵۶ ۱۱ دی ۱۳۹۸
چیزی راجع به بچه های علوم آزمایشگاهی میدانید؟
کسانی که جزئی از جامعه ی پزشکی هستند و به اندازه ی یک کارگر ساده دریافتی دارند... کسانی که به خاطر وجود انحصار در این سیستم فاسد از ادامه تحصیل باز داشته شده اند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۱ دی ۱۳۹۸
تو همه بخش های این وزارت خانه این قضیه حاکم و فقط مدیران دانشگاه که تقریباً همه پزشک هستند با فاصله خیلی زیاد از بقیه کارکنان در حال تازاندن اسب مراد هستند. به داد گیلان برسی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۱ دی ۱۳۹۸
یک دکتر مثلا صد میلیون در آمد داشته باشد یک پرستار دو میلیون تومان در ماه این به
پرستار فشار می آورد و بی انگیزگی ایجاد می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۱ دی ۱۳۹۸
خب تو یه کارخونم مدیرش 100 برابر کارگرش پول در میاره چه ربطی داره ...
Iran (Islamic Republic of)
یه پرستار
۱۹:۱۷ ۱۱ دی ۱۳۹۸
ربطش اینه ک تو هر کشوری دیگه ک مقایسه کنی تفاوت دریافتی پزشک نسبت ب پرستار سه برابر ولی تو ایران شده ۳۵برابر ....مشکل اینه وقتی تو سیستم نظام سلامت نیستی و درک درستی نداری داری به مغزت فشار میاری و نظر میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۱ دی ۱۳۹۸
اصلا میدونی چی داری میگی مگه پرستار کارگر پزشکه یا پزشک رئیس پرستاره؟؟ پزشک و پرستار همکارن نه رئیس و مرئوس پرستاری مدیر داره به نام مترون و سوپر وایزر و در برابر ایشون پاسخگو خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۱ دی ۱۳۹۸
کاش نصف رفاهی که پرستاران دارند را بازنشستگان داشتند !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۱ دی ۱۳۹۸
بنده خدا کدوم رفاهی.. بیا تو سیستم ببین چه خبره.. اونوقت میفهمی یه بازنشسته حداقل اعصاب خوردی برخورد با مریض رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
سپاهی
۱۴:۴۴ ۱۱ دی ۱۳۹۸
پرستارا حاضرند بازنشسته بشن .رفاه کجاست؟تو به این شرایط سخت میگی رفاه ؟به شب کاری و شلوغی میگی رفاه؟به حقوق دو سه ملیون میگی رفاه؟به کمبود و سختی کارو استرس و توهین و... میگی رفاه؟
آخرین اخبار