چالش‌های بهاروند در مسیر اختلاف اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش

سرپرست فدراسیون فوتبال ایران باید امور این فدراسیون را در مسیر چالشی که بین اعضای هیئت رئیسه و وزارت ورزش وجود دارد پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید تا اواخر هفته قبل کناره گیری مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال برای فردی که عزمی جدی برای حضور در انتخابات آتی این فدراسیون را داشت برای اهالی فوتبال و طرفداران این رشته در کشورمان عجیب و تا حدی غیر قابل باور بود، اما فشار و استرس ناشی از مشکلات و مسائل این فدراسیون سبب افزایش ناراحتی قلبی تاج شده و در نهایت کار به جایی رسید که یک روز پس از ترخیص از بیمارستان، امیر مهدی علوی (سخنگوی فدراسیون فوتبال) خبر انصراف او از ادامه فعالیت در جایگاهش را بدهد تا به این طریق تاج پس از سه سال و نیم صندلی ریاست مهم‌ترین فدراسیون ورزشی کشور را ترک کند.

اعضای هیئت رئیسه این فدراسیون هم یک روز پس از استعفای تاج تشکیل جلسه داده و پس از هم اندیشی با مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در نهایت با توجه به استعفای علی کفاشیان از نایب رئیسی اول فدراسیون، طبق اساسنامه موجود مجوز فعالیت حیدر بهاروند نایب رئیس دوم را برای سرپرستی فدراسیون تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی صادر کردند.


بیشتر بخوانید: بهاروند به دیدار تاج رفت/ رخصت سرپرست جدید از رئیس سابق فدراسیون


در جلسه روز گذشته مسئولان فدراسیون با وزیر ورزش و جوانان، سلطانی فر تاکید کرده است با توجه به وضعیت فوق العاده حساس فوتبال کشور در اولین فرصت شرایط برگزاری مجمع فدراسیون فراهم شده تا امور زیرنظر رئیس جدید پیگیری شود.

فدراسیون فوتبال در حال حاضر با تهدیدی به نام شکایت مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی به فیفا مواجه است و به نظر می‌رسد تا زمانیکه این چالش به سرانجام مشخصی نرسد تیم ملی همچنان بدون سرمربی می‌ماند.

در این وضعیت استعفای ناگهانی تاج که در ماه‌های اخیر تلاش زیادی در راستای جلب نظر ویلموتس و وکلایش برای رسیدن به توافق انجام داده است، شرایط سختی را برای سئول نشین‌ها ایجاد کرده و حیدر بهاروند در دوران کوتاه سرپرستی اش باید هرچه سریع‌تر تکلیف این پرونده را مشخص کند. از طرفی حدود ۷۵ روز دیگر باید اردوی آماده سازی تیم ملی برای برگزاری ۲ دیدار مهم با هنگ کنگ و کامبوج در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار شود و بهاروند و همکارانش باید به سرعت انتخاب سرمربی جدید تیم ملی را هم نهایی کنند.

از طرفی طبق مذاکراتی که تاج هفته پیش با جیانی اینفانتینو و شیخ سلمان انجام داد، رئیس فیفا به امور مالی فیفا دستور داد در ۱۴ روز بسته پیشنهادی ایران را برای پرداخت مطالبات ۱۱ میلیون دلاری کشورمان که به دلیل تحریم‌های ظالمانه بلوکه شده بررسی کرده و این مشکل را حل کند.

تیم ملی امید هم از ۹ روز دیگر باید در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کند و حمید استیلی انتظار دارد پاداش صعود این تیم به مرحله نهایی مقدماتی پیش از سفر به تایلند پرداخت شود.

در چنین وضعیت حادی وزارت ورزش روی برگزاری مجمع فدراسیون پیش از پایان سال اصرار دارد، اما برخی اعضای هیئت رئیسه مانند عبدالکاظم طالقانی، هدایت الله ممبینی و فریدون اصفهانیان از روز گذشته اعلام کرده اند شرایط برگزاری سریع انتخابات فراهم نیست و این انتخابات حوالی همان زمان مقرر یا درست در همان تاریخ انجام می‌شود. این چالش بین وزارت ورزش و هیئت رئیسه فدراسیون می‌تواند در روز‌های آتی به یک جنجال بزرگ در فوتبال کشورمان تبدیل شود.

البته با توجه به بحران بلاتکلیفی در ساختمان فدراسیون به نظر می‌رسد روشن شدن تکلیف ریاست آن می‌تواند این وضعیت را سر و سامان بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار