فغانپور: تکلیف جانشین مهدی تاج در اساسنامه مشخص شده است

مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: تکلیف جانشین تاج در اساسنامه مشخص است و نیازی به گمانه زنی در این مورد نیست.

فغانپور: تکلیف جانشین تاج در اساسنامه مشخص شده استبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، صفی الله فغانپور مسئول امور حقوقی و قرارداد‌های فدراسیون فوتبال درباره  وضعیت ریاست فدراسیون فوتبال بعد از  استعفای مهدی تاج، اظهار داشت: تکلیف این موضوع را اساسنامه فدراسیون فوتبال مشخص کرده است و نیازی به گمانه زنی در این مورد نیست.استعفای تاج  نیاز به بحث درباره انتخاب جایگزین او و تشکیل جلسه ندارد. اساسنامه فدراسیون فوتبال به طور کامل مشخص کرد در صورتی که رئیس فدراسیون فوتبال به هر دلیلی نتواند ادامه کار بدهد  نایب رئیس اول عهده دار امورات فدراسیون می‌شود و اگر آن فرد  نتوانست این کار را انجام بدهد در آن صورت نایب رئیس دوم یا سوم  جانشین رئیس فدراسیون می‌شود.  

او ادامه داد: علاوه بر این اگر هیچ کدام از نواب رئیس فدراسیون فوتبال نتوانستند امورات فدراسیون را برعهده بگیرند در آن صورت یکی از اعضای هیئت رئیسه جانشین تاج تا زمان برگزاری مجمع انتخابات می‌شود.  

استعفای کفاشیان هنوز به تصویب هیئت رئیسه نرسیده است  

فغانپور درباره اینکه نایب رئیس اول و دوم فدراسیون فوتبال بازنشسته هستند و تکلیف در این باره چیست، گفت: بحث بازنشستگی موضوع دیگری است که اکنون درست نیست به آن پرداخته شود. علی کفاشیان نایب رئیس اول استعفا داده است و هنوز استعفایش بررسی نشده و به تصویب هیئت رئیسه نرسیده و به همین علت او  همچنان طبق اساسنامه نایب رئیس اول است و می‌تواند جانشین تاج شود. همچنین بهاروند به عنوان نایب رئیس دوم مشغول به فعالیت است و هنوز مراجع نظارتی و قانونی مانع فعالیتش نشدند. علاوه بر این طبق احکام دیوان عدالت اداری بحث بازنشستگی بهاروند در هیئت رئیسه سازمان لیگ مطرح نیست و سمت او به عنوان شغل محسوب نمی‌شود.  

او درباره اینکه اگر قرار باشد بهاروند جانشین تاج شود مشمول قانون بازنشستگی می‌شود، بیان کرد: قوانین جدید بازنشستگی که به تصویب رسید به صراحت به فدراسیون‌ها ابلاغ نشد و در این باره تعیین تکلیف نکردند. همچنین مراجع نظارتی زیاد درباره حضور رئیس فدراسیون در محل کارش  زیاد زوم نکردند.  

فغانپور درباره اینکه کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال نقشی  در بستن قرارداد ویلموتس نداشته  و روابط بین الملل در جریان این موضوع بوده است، گفت: من مسئولیت حقوقی قرارداد‌ها را برعهده دارم،   اما در جریان قرارداد و فسخ قرارداد مارک ویلموتس نیستم. به هر حال رئیس فدراسیون فوتبال به همراه مسئول حقوق بین الملل پیگیر موضوع ویلموتس بودند و تاج تشخیص داد که امور حقوقی فدراسیون فوتبال در این مورد نقشی داشته باشد.  


بیشتر بخوانید: کفاشیان: هیئت رئیسه و مجمع باید درباره جانشین تاج تصمیم بگیرند


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار