کاشت ۵۰ هکتار بادام کوهی در شهرستان مهدیشهر

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: در راستای رویداد بزرگ نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز طرح کاشت بادام کوهی در منطقه ویاندر شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر به وسعت ۵۰ هکتار اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا عبدوس رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: چاله کنی و کاشت بادام کوهی با همکاری اداره منابع طبیعی، تشکل‌ها، مرتع داران، دامداران، دانش آموزان، اعضای تیم‌های کوه نوردی، و جمعی از مردم و دوستداران طبیعت این شهرستان در ارتفاعات منطقه ویاندر شهمیرزاد اجرا شد.

او افزود: بادام کوهی یکی از گونه‌های مهم خانواده Rosaceae است. این گونه بومی ایران و نسبت به آب و هوای گرم و خشک مقاوم بوده و مقاوم بودن آن در برابر کم آبی، باعث شده که این گیاه در طرح‌های توسعه فضای سبز و تولید فراورده‌های بومی بسیار مفید باشد و علاوه بر ایجاد یک تفرجگاه زیبای طبیعی برای شهروندان در جلوگیری از فرسایش و ایجاد روان آب‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.

حمیدرضا عبدوس، افزایش سطح عرصه‌های جنگلی و مرتعی، فرهنگ سازی و مشارکت مردم در زمینه حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از فرسایش خاک، هدر رفتن آب نگهداری و ذخیره نزولات آسمانی، تلطیف هوا و ایجاد محیط تفرج گاهی و ایجاد اشتغال را از مهمترین اهداف این طرح بیان کرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.