۸۰ هکتار نهال کاری در منطقه سوداغلن شهرستان میامی

محمدعلی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی از آغاز نهضت نهال‌کاری هم‌زمان با سراسر کشور در شهر میامی خبر داد و گفت: ۲۲ هکتار در منطقه سه چنار میامی و ۵۸ هکتار در منطقه سوداغلن نهال‌کاری انجام گردید.

۸۰ هکتار نهال کاری در منطقه سوداغلن شهرستان میامیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدعلی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی بابیان اینکه هم‌زمان با سراسر کشور، با شعار «نهال‌کاری همگانی، برای ایران سبز» در منطقه سه چنار میامی و سوداغلن نیز این طرح آغاز گردید، گفت: نهضت جنگل‌کاری این شهرستان در وسعت ۸۰ هکتار هم‌زمان با کاشت درختانی مانند کاج و سرو و زبان گنجشک و اقاقیا و توت و بادام انجام گردید.

او افزود: هدف از اجرای نهضت جنگل‌کاری مشارکتی حفظ، احیا و غنی‌سازی و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی حفظ ذخایر ژنتیکی و افزایش پوشش گیاهی، فرهنگ‌سازی و حساس کردن اذهان مردم برای حفظ و احیای تقویت و غنی‌سازی عرصه‌های جنگلی و مرتعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی بابیان اینکه در این طرح جلب مشارکت‌های مردمی مورد تاکید است، ابراز داشت: جنگل‌کاری مشارکتی باهدف احیا، غنی‌سازی و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی، برای اولین بار به غیر از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، هم‌زمان با سراسر کشور درمنطقه سه چنار و سوداغلن صورت گرفت.

رضایی در ادامه اضافه کرد: با توجه اقلیم منطقه تلاش شد تا از بذر و گیاهانی برای این طرح استفاده شود و همچنین معتقدیم بهترین راه حفاظت از عرصه‌های طبیعی یاری طلبیدن از مشارکت‌های مردمی خواهد بود که این مهم در میامی به طور جد پیگیری می‌شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار