در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات مجهزترین شیرخوارگاه کشور/ افزایش دوبرابری فرزند خواندگی در سال ۹۸

قبادی دانا درباره جزئیات شیرخوارگاه شبیر و آمار کودکانی که به عنوان فرزند خوانده در خانواده‌ها حضور پیدا کردند توضیحاتی داد.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات شیرخوارگاه شبیر که بزرگترین و مجهزترین شیرخوارگاه در خاورمیانه است اظهار کرد: ساخت این شیرخوارگاه در سال ۱۳۳۲ توسط حاج آقا شبیر صورت گرفته و در سال ۱۳۹۴ بازسازی این مکان کلنگ زنی شده و امروز نیز به طور رسمی افتتاح شد و در حال حاضر یک هفته است که کودکان در این مکان حضور پیدا کردند.

قبادی دانا با بیان اینکه این ساختمان مجهزترین و بزرگترین شیرخوارگاه کشور است، افزود: این مکان ۷ هزار متر زیر بنا دارد و ۸ هزار ۲۵۰ متر مساحت زمین است که در ۵ طبقه واقع شده است.

وی درباره امکانات این شیرخوارگاه برای کودکان گفت: محل نگهداری کودکان، اتاق‌های قرنطینه، استخر و آب درمانی، سالن بازی، محلی برای درمان کودکان وجود دارد و به تفکیک کودکان بی سرپرست و بد سرپرست از شیرخوارگی تا ۶ سالگی در این ساختمان نگهداری می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: جنبه‌های امنیتی مانند آتش نشانی و... مناسب سازی شده و می توان گفت که این مکان به همت خیرین ساخته شده و مجموع بودجه‌ای برای ساخت صرف شده حدود ۱۹ میلیارد تومان است.

قبادی دانا بیان کرد: بخش‌های مختلف دولتی، غیر دولتی و بانک‌ها در ساخت این مکان دخالت داشتند که بیش از ۳۵۰ خیر به صورت مستقیم برای ساخت این مکان کمک کردند.

وی افزود: ظرفیت این ساختمان حدود ۱۲۰ تا ۱۲۵ نفر از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست است، اما هدف ما این است که این کودکان به عنوان فرزند خوانده در خانواده حضور پیدا کنند.


بیشتربخوانید: هدف سازمان بهزیستی رشد کودکان بی سرپرست در کانون خانواده است


رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در استان تهران علاوه بر مرکز شبیر، مرکز آمنه، رقیه (س)، ترکمانه را داریم که قدمت آن‌ها نیز زیاد است و نیاز به مناسب سازی و بازسازی دارد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش دو برابر فرزندخواندگی در کشور در ۶ ماهه سال ۹۸ داشتیم و در روز‌های آینده سامانه فرزندخواندگی افتتاح می‌شود.

جزئیات مجهزترین شیرخوارگاه کشور/ افزایش دوبرابری فرزند خواندگی در سال ۹۸

جزئیات مجهزترین شیرخوارگاه کشور/ افزایش دوبرابری فرزند خواندگی در سال ۹۸

جزئیات مجهزترین شیرخوارگاه کشور/ افزایش دوبرابری فرزند خواندگی در سال ۹۸

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، شیرخوارگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار