مورالس: به مبارزه خود ادامه خواهیم داد

رئیس جمهور برکنار شده بولیوی گفت: ما قصد داریم یک مبارزه حقوقی بین المللی و ملی را آغاز کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی آ اف پ، اوو مورالس، رئیس جمهور برکنار شده بولیوی در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین گفت: ما قصد داریم یک مبارزه حقوقی بین المللی و ملی را آغاز کنیم تا نشان دهیم آنچه آن‌ها انجام می‌دهند برچسب زدن به فعالان جنبش‌های اجتماعی به عنوان تروریست است.

وی افزود: شما می‌دانید که بر اساس نظر حامیان سرمایه داری، جنبش‌های اجتماعی، تروریستی و فتنه گر هستند.

وی افزود: ما یک تیم حقوقی بین المللی با هدایت دکتر بالتازار (Baltasar) در اروپا داریم. بسیاری از کارشناسان حقوقی که برای مردم آمریکای جنوبی مبارزه می‌کنند به تیم ما ملحق شده اند.

بیشتر بخوانید: آمریکا از من خواست با ایران قطع رابطه کنم 

او گفت: راه‌های زیادی هم اکنون برای مبارزه وجود دارد. اجازه بدهید که از اینجا و یا هر مکان دیگری در این مبارزه سهیم باشیم. اما به یاد داشته باشید که این مبارزه حقوقی به پیروزی منجر خواهد شد. این موضوع تنها به زمان نیاز دارد.

مورالس تاکید کرد: ما قصد داریم که در انتخابات بولیوی برنده شویم. من هر روز نظرسنجی‌ها را دریافت می‌کنم. ما هنوز پیشتاز هستیم.

گفتنی است، مورالس در انتخابات ماه اکتبر برای چهارمین دوره پیایی رای آورد که با انتقاد سازمان کشور‌های آمریکایی به علت بی‌نظمی‌ در انتخابات مورد انتقاد قرار گرفت. او تحت فشار نیرو‌های مسلح در اقدامی که آن را کودتا دانست، استعفا کرد. پس از استعفای مورالس، پارلمان بولیوی اواخر ماه نوامبر قانونی را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی تصویب کرد که در آن تاکید شده است رئیس جمهور سوسیالیست سابق این کشور حق نامزد شدن در این انتخابات را ندارد.

رئیس جمهور سابق بولیوی که در آرژانتین به سر می‌برد، روز دوشنبه اعزام مامورانی بین‌المللی به بولیوی را خواستار شد تا برگزاری انتخاباتی آزاد و شفاف در این کشور تضمین شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار