توطئه جدید رئیس‌جمهور خودخوانده بولیوی؛

حکم دستگیری مورالس به زودی صادر می‌شود

«جنینه آنز» رئیس‌جمهور موقت و خودخوانده بولیوی از صدور حکم بازداشت اوو مورالس طی روزهای آتی خبر داد.

حکم دستگیری مورالس به زودی صادر می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جنینه آنز، رئیس‌جمهور موقت و خودخوانده بولیوی روز شنبه اعلام کرد در روز‌های آینده حکم دستگیری اوو مورالس، رئیس جمهور سابق این کشور به اتهام فتنه و آشوبگری صادر خواهد شد.

مورالس هم‌اکنون در آرژانتین است و این هفته، درست چند روز پس از مراسم ادای سوگند «آلبرتو فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین از این کشور پناهندگی دریافت کرد. فرناندز جانشین «موریسیو مارسی» رئیس جمهور محافظه‌کار سابق شد که در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورد.

مورالس پس از انتخابات مناقشه‌انگیز ماه اکتبر در بولیوی، ماه گذشته را در مکزیک گذراند. وی پس از آنکه دولتش به دستکاری در نتایج انتخابات متهم شد، ادعای پیروزی در انتخابات کرد. مورالس، که ۱۴ سال بر مسند قدرت بود، با تشدید کشمکش‌ها بولیوی را ترک کرد.

آنز به خبرنگاران گفت: ”او (مورالس) هر وقت بخواهد می‌تواند برگردد. او کشور را ترک کرد، چون می‌خواست که این کار را بکند. حکم دستگیری وی در چند روز آینده صادر خواهد شد، چون ما پیش از این اتهامات علیه وی را مطرح کرده‌ایم.“

بر اساس شمارش رسمی آراء مورالس در انتخابات ماه اکتبر برای چهارمین دوره پیایی رای آورد که با انتقاد سازمان کشور‌های آمریکایی به علت بی نظمی‌ها در انتخابات مورد انتقاد قرار گرفت. مورالس تحت فشار نیرو‌های مسلح در اقدامی که او آن را کودتا دانست، استعفا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار