نشست ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی استان همدان

نشست تخصصی معاون وزیر و ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی استان همدان به میزبانی صدا و سیمای مرکز همدان برگزار شد.

نشست ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی استان همدان/ تقویت صدا و سیما خنثی کننده تهدیدات دشمنانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،نیکخو مدیر کل نظارت بر ذیحسابی‌های وزارت اقتصاد و دارایی با بیان اینکه تقویت صدا و سیما، تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحکیم فرهنگ سازی در زیر ساخت‌های اجتماعی است، گفت: بودجه سال آینده کشور انقباضی و متکی بر در آمد‌های مالیاتی تنظیم شده همکاری و همدلی بیشتر دستگاه‌های اجرایی را برای پیشبرد برنامه‌ها و طرح‌های استان خواستار شده است.

او با تاکید بر لزوم همکاری با رسانه ملی گفت: از ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی استان در خواست  نهایت همکاری را با صدا و سیما داریم.

تقویت صدا و سیما خنثی کننده تهدیدات شوم دشمنان

 مهدی دهقان نیری مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان در این نشست با بیان اینکه صدا و سیما وظیفه ذاتی خود در قبال ادارات را با قدرت انجام و پیگیری می کند بیان کرد: در صورت تخصیص و پرداخت بموقع این بودجه، صدا وسیما با توان و روحیه مضاعف به برنامه سازی و مقابله با تهدیدات جنگ نرم و فرهنگی دشمنان  می پردازد.

او در ادامه افزود: قطعا در شرایط کنونی تقویت صدا و سیما خنثی کننده تهدیدات شوم دشمنان، بد خواهان نظام وهمچنین بیمه سازی جامعه در راستای توسعه و فرهنگ سازی و کاهش اسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان در ادامه با ارائه گزارشی از روند تولید و پخش برنامه‌های متنوع از صدا و سیمای مرکز همدان گفت: بر اساس قانون یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی، برای تولید برنامه‌ها در صدا و سیما اختصاص می‌یابد که در حال حاضر این قانون به طور کامل اجرایی نمی‌شود.

دهقان نیری با اشاره به اینکه صدا و سیما در عین حال به وظایف ذاتی خود در تهیه و پخش برنامه‌ها عمل می‌کند، از دیوان محاسبات و اداره کل اقتصاد و دارایی استان خواست میزان این بودجه را در دستگاه‌های اجرایی مشخص کنند.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان هم ذیحسابان را یکی از ابزار‌های تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: با راه اندازی سامانه ثادا (ثبت اموال دستگاه‌های اجرابی) در استان بیش از ۹۸ درصد ثبت این اموال عملیاتی شده است.

محمودی افزود: پارسال ۵۰ میلیارد تومان از بدهی‌های اشخاص حقیقی و حقوقی با بخش‌های دولتی استان به شیوه تهاتر تسویه شد.

در این دیدار ذیحسابان با حضور در واحد انیمیشن از نزدیک با شیوه‌های نوین ساخت و جدیدترین تولیدات انیمشنی صدا و سیمای مرکز همدان آشنا شدند.

همچنین در این نشست تخصصی ضمن تبیین ۱% صداوسیما موضوع بند چ ماده ۳۷ قانون احکام دائمی کشوربودجه ادارات برای تخصیص به صدا و سیما در استان‌ها، راهکار‌های رفع موانع و تسهیل در پرداخت این بودجه مصوب بحث و تبادل نظرشد.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.