رحمانی:

مدیریت جهادی یکی از راهبرد‌های اساسی کشور است/ عملیاتی شدن ۳۴ برنامه رونق تولید

وزیر صنعت گفت: مدیریت جهادی امروز به عنوان یکی از راهبرد‌های اساسی ما ایفای نقش می‌کند.

مدیریت جهادی یکی از راهبرد‌های اساسی ماستبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن، تجارت شامگاه سه شنبه ٢۶ آذرماه در ششمین همایش مدیریت جهادی که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، گفت: خوشبختانه چندین سال است که باب مدیریت جهادی در جامعه گشوده شده است. مدیریت جهادی امروز به عنوان یکی از راهبرد‌های اساسی ما ایفای نقش می‌کند.

او ادامه داد: مدیریت جهادی به معنای روحیه خستگی ناپذیری، از خودگذشتگی و ایثار است. اگر این ویژگی‌های در فردی متجلی باشد حتما آثار و نتایج آن را خواهیم دید.

وزیر صمت با اشاره به اینکه سعی کرده ایم تا به شکل بسیجی کار کنیم، اظهار کرد: هنگامی که آمار‌های سال ٩٨ و سال ٩٧ را در گردهمایی مدیران ارشد شرکت‌های صنعتی و معدنی مطرح کردم آمار نشان می‌داد که وضعیت ما در سال ٩٨ نسبت به سال ٩٧ بهتر است.

او ادامه داد: امروز با مقایسه آمار میزان صادرات در ٨ ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته این آمار افزایشی بوده است.  

رحمانی با بیان اینکه همه اقداماتی که مدنظر داشتیم و برای آن‌ها برنامه ریزی کرده بودیم به ثمر نشسته است، اظهار کرد: همه برنامه ریزی‌های ما در موارد مهمی از جمله نهضت ساخت داخل و انقلاب معدنی محقق شده است. هنگامی که رئیس کل بانک مرکزی در این باره آمار ارائه می‌داد، بیشترین میزان رشد مربوط به صنایع معدنی بود.

او افزود: البته این نتایج کار با انگیزه‌ای است که آغاز شده و نتایج آن را در حوزه صادرات، فناوری، بهبود فضای کسب و کار و حوزه نظام‌های نوین توزیع و بازار و مباحث مختلف مشاهده می‌کنیم. کار‌هایی که در این حوزه همه در قالب ۳۴ برنامه عملیاتی صورت گرفته و با نگاه به شعار سال که رونق تولید بوده، عملیاتی شده است. امروز تولید فولاد، سیمان، کاشی، صنایع غذایی، دارو، سبدهای پتروشیمی و سایر محصولات موردنیاز ما رشد داشته است.

وزیر صمت  گفت: یکی دیگر از برنامه های ما برای امسال خودکفایی در کالاهای خاص و پیشران بود. ما برای این کار چندین محور را مطالعه کردیم، یکی از این کارها حفظ تولید و اشتغال موجود با کار جهادی است. البته این کار از سال ٩٧ آغاز شده و تا امروز نیز ادامه دارد. این کارها در شرایط تحریمی صورت گرفت در حالیکه در بسیاری از منابع با کسری مواجه بودیمو درآمدهای نفتی کشور نیز بسیار کاهش داشت.

او ادامه داد: نهضت ساخت داخل با فرمان رهبر انقلاب، همه قوا در اجرای آن با یکدیگر متحد شده و برای اجرای آن برنامه ریزی کردند. ذیل این موضوع ۱۰ برنامه عملیاتی طراحی و اجرایی شده که ساخت داخل یکی از این کار‌ها بود. یعنی برنامه ریزی کردیم هر کالایی که از خارج وارد می‌شود در صورت امکان  آن را داخلی سازی کنیم.

رحمانی با بیان اینکه واردات کشور به رقم ۱۰ میلیارد دلار رسیده است، اظهار کرد: تصمیم گرفته شد که ۱۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی را به ساخت  داخل تبدیل کنیم.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار