رئیسی در مراسم مدیریت جهادی:

تنها راهی که در برابر دشمن داریم پیشرفت است/ در مدیریت جهادی تولید رونق پیدا می‌کند

رئیس قوه قضائیه گفت: در مدیریت جهادی تولید رونق پیدا می‌کند و مواتع تولید از پیش پای تولید کننده و کارآفرین کنار می‌رود.

تنها راهی که در برابر دشمن داریم پیشرفت است/ در مدیریت جهادی تولید رونق پیدا می‌کندبه گزارش  خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در ششمین همایش ملی مدیریت جهادی گفت: مدیریت جهادی از دو محور مدیریت و جهاد تشکیل شده است. مدیریت در نظام و فرهنگ دینی ما باید مدیریت در نظام‌های سیاسی دیگر تفاوت داشته باشد. در فرهنگ دینی مدیر خود را به خداوند پاسخگو دانسته و نگاه مدیر نسبت به مردم نگاه کاملا متفاوتی است. او مشتری مدار و دوست دار مردم است، چون راه جلب رضایت حضرت حق را در خدمت به مردم می‌جوید.

او با بیان اینکه خدمت به مردم خستگی نمی‌پذیرد و اگر ناملایمت‌هایی هم وجود دارد؛ نباید مدیر خسته شود، خاطرنشان کرد: برخی مقولات وجود داشته که در هیچ گویش و اقلیمی غیر مهم شمرده نمی‌شوند. مثلا امنیت و عدالت جزو این دسته هستند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نقش سازمان اداری کشور در خدمت به مردم گفت: سازمان اداری کشور باید به گونه‌ای عمل کند تا بهترین خدمت را به مردم ارائه دهد. یک مدیر باید خود را موظف به پاسخگویی دانسته و تلاش کند با برنامه ریزی دقیق و شناخت منابع انسانی و با نظارت مداوم و مستمر بر سازمان تحت امر خود بهره وری آن را به حداکثر برساند.

رییسی با اشاره به دومین محور مدیریت جهادی؛ که مقوله جهاد است، افزود: اولین شرط جهادی بودن داشتن اخلاص بوده و در غیر این صورت نمی‌توان اسم جهاد را بر کاری گذاشت.

او افزود: در حرکت جهادی باید ظرفیت‌های شخصی و ظرفیت‌های نیروی انسانی در اختیار خود را به طور کلی شناخت و به کار گرفت.

رئیس دستگاه قضایی با اشاره به خصوصیات مدیر جهادی گفت: مدیر جهادی باید اهداف دشمن را شناخته و این مسئله را بداند که دشمن پیشرفت و تعالی او را برنتافته و قبول ندارد.

رئیسی با بیان اینکه امروز گسترگی تهدیدات زیاد است، تاکید کرد: امروز ما به گستردگی همه داشتهایمان به طور مستمر تهدید می‌شویم. نیرو‌های جهادی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که روز به روز تهدید شده، اما حق تسلیم و عقب گرد ندارند بلکه باید با گام‌های مستحکم آماده خطرکردن در حوزه‌های مختلف باشند.

او با بیان اینکه در مدیریت جهادی نباید هیچ مانعی به رسمیت شناخته شود، اظهار داشت: باید موانع دشمن ساز و دلسرد کننده نادیده گرفته شده و در مقابل امیدوارانه به حرکت خود ادامه داد. در مدیریت جهادی تولید رونق پیدا کرده و موانع تولید کنار رفته و بازار تحت کنترل در آمده و رونق به آن باز خواهد گشت و سپس دشمن مایوس می‌شود.

رئیس قوه قضاییه به نتایج قابله مدیریت جهادی با دشمنی آمریکا و صهیونیست‌ها پرداخت و گفت: آمریکایی ها؛ صهیونیست‌ها و سعودی‌ها با اقدامات خرابکارانه خود نظیر ایجاد داعش و داعشی‌ها منطقه را به آتش کشیدند، ولی با مدیریت جهادی به این اقدامات پایان داده شد و همچنین در حوزه هسته‌ای دشمن هرکاری که از دستش برمی آمد انجام داده تا ما پیشرفت نکنیم، اما دانش هسته‌ای در کشور بومی شده و با بستن یک یا دو سایت هسته‌ای نخواهند توانست مانع پیشرفت ما شوند.

مدیریت جهادی رمز کارآمدی ساختار اداری است

او افزود: هرکدام از جوانان ایران که دانش هسته‌ای را فرا گرفته اند مانند یک بمب هسته‌ای بوده، اما این به معنای آن نیست که ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای هستیم؛ بنابراین در مدیریت جهادی هدف مشخص و حرکت هم براساس هدف جهادی، جهادی خواهد بود.

رییسی با بیان اینکه مدیریت جهادی رمز کارآمدی ساختار اداری است؛ گفت: در درون مدیریت جهادی نگاه به آینده، عزم ملی، دور اندیشی و جزمیت علمی وجود دارد.

رییس قوه قضاییه مدیریت جهادی را یک حرکت مستمر و پایدار عنوان کرده و گفت: مدیریت جهادی نباید مقطعی بوده بلکه پایدار و مستمر بوده و در این حرکت چالش‌ها و مشکلات پیش بینی شود.

رئیسی بیان کرد: امروز دشمن پیشرفت ما را نمی‌خواهد و سنگ اندازی می‌کند؛ و هرکاری که توانسته انجام داده است بنابراین تنها راه برون رفت از مشکلات مدیریت جهادی است و با این نوع مدیریت می‌توان کاری کرد تا دشمن از پا دربیاید.

او با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: براساس فرمایشات رهبری هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد و برای حل مشکلات باید به داشته‌های خود اتکاء کنیم و البته این به معنای قطع رابطه با جهان نیست، چون امروز با جهان رابطه داریم.

رییسی در پایان با بیان اینکه دربیانیه گام دوم راهبرد حرکت آینده کشور ترسیم شده است افزود: باید شعار و اقداممان براساس اعتماد به نفس و اعتماد به توان داخلی باشد. مدیر جهادی تا حل کامل مشکلات نباید آرام بگیرد و باید بر تررویسم و تهدیدات اقتصادی غلبه کنیم و همچنین در مدیریت جهادی مردم باید احساس کرده تا ساختار‌های فساد زا به ساختار‌های فسادزدا تبدیل شده و عزمی برای مبارزه فساد تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار