برای پیشرفت علمی کشور به حوزه و دانشگاه نیاز است

امام جمعه کرمان گفت:حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگرند و نیازمند وحدت با هم هستند هر دو در رهبری به نقطه واحد می رسند و پیشرفت علمی کشور نیاز به هر دو قشر دارد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان در آیین شکوهمند نماز جمعه در جمع نمازگزاران مصلای امام علی (ع) با برشمردن برخی از ویژگی‌های این دنیا گفت :هیچ انسان عاقلی به دنیا دل خوش نمی کند و تقوای الهی را تا جایی که می تواند رعایت می کند.

او افزود: در بحث رستاخیز نیز بیشتر از مجازات سخن به میان می رود تا از پاداش عمل. بطور قطع و یقین وعده‌های الهی تخلف ناپذیرند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی سپس به توصیف بهشت جاودانی که در انتظار انسان‌های پرهیزگار و خداترس است پرداخت و گفت: ترس‌های معمولی که در این دنیا وجود دارد مثل ترس از دست دادن آرامش، سلامتی و ثروت هیچ کدام در سرای جاوید تهدید نمی شوند و جاودانه اند و امنیت کامل برقرارست، اما جایگاه‌ها در بهشت متفاوت است و در درجات انسان‌ها در بهشت بر یکدیگر برتری دارند و متناسب با درجه‌ی کمال خود مورد نعمت خداوند قرار می گیرد.

 او تصریح کرد :رییس جمهوری که حرف از عدالت می زند و خودش را ابر قدرت می داند و به صراحت می گوبد در سوریه دنبال نفت هستیم و رسما دزدی خویش را اعلام‌میکند این استعمار و دیکتاتوری و تجاوز و غارت اموال در بهشت نیست و معنا ندارد و اخبار دروغ و تهمت‌های فضای مجازی و سخنان لغو و بیهوده در بهشت معنا ندارد و تنها خوبی و سلامت و آرامش و صلح و امنیت به معنای واقعی کلمه است و همیشه وجوددارد.

امام جمعه کرمان تاکید کرد :اما در این وادی به گفته پیامبر سه گروه وارد می شوند انبیای الهی از حضرت آدم تا خاتم، گروه بعد صدیقین یعنی پیروان صادق انبیا و گروه سوم شهدا هستند .

 حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی باگرامیداشت روز هوانیروز ، وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت الله مفتح از بحث مهم این روز‌ها یعنی وحدت حوزه و دانشگاه سخن گفت و افزود: هرمتفکر و انسان آزاده‌ای به موثر بودن این وحدت واقف است این دو قشردر کنار مردم همگام با هم در خدمت معمار انقلاب؛ انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و هر دو قشر از اتقلاب دفاع کردند و هر دو در پیروزی آن سهیم هستند و باید با وحدت با هم انقلاب را از پیچ‌های پر خطر عبور دهند و در بقای انقلاب این وحدت مهم است .

او تاکید کرد :حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگرند و نیازمند وحدت با هم هستند هر دو در رهبری به نقطه واحد می رسند یعنی تبعیت از رهبری در ادامه رسالت امامان (ع) و پیشرفت علمی کشور نیاز به هر دو قشر دارد و پیشرفت زمانی قابل دفاع است که در حوزه و دانشگاه وحدت کامل باشد و هر دو هم دشمن واحد دارند و دشمن واحد هر وقت فرصت پیدا کرد دانشگاه را به خاک و خون کشید و هر زمان هم توانست به حوزه تاخت و همچنان هر دو با دشمن درگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: دشمن واحد می طلبد که وحدت و همدلی حوزه و دانشگاه همچون روز‌های پبروزی انقلاب جدی باشد و این نیاز کشور است و باید در خدمت مردم باشند که حضور مردانه مردم در زمان‌های سخت کشور را نجات داده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.