بررسی مشکلات کویر مرنجاب با رویکردی نو در حوزه گردشگری

کارشناس ارشد سازمان جهانی گردشگری گفت:مشکلات منطقه گردشگری کویر مرنجاب باید مرحله به مرحله برطرف شود تا با گذشت زمان جایگاه خود را به دست آورد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مارچلو نوتریانی کارشناس ارشد سازمان جهانی گردشگری در بازدید از کویر مرنجاب آران‌وبیدگل جاذبه‌های طبیعی این منطقه را شگفت‌انگیز دانست و گفت: مشکلات منطقه گردشگری کویر مرنجاب باید مرحله به مرحله برطرف شود تا با گذشت زمان جایگاه خود را به دست آورد.

مارچلو نوتریانی افزود: فعالان، صاحب‌نظران و مدیران حوزه گردشگری با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در منطقه مرنجاب هم‌فکری و ایده‌پردازی کنند تا این کویر زیبا به جایگاه واقعی خود در گردشگری جهان برسد.

او ورود جامعه محلی به گردشگری این منطقه کویری را موجب تقویت این صنعت در کویر بیان کرد و گفت: زباله‌ها و سایر مواد غیرقابل بازیافت در منطقه مرنجاب باید مدیریت شود تا چهره این منطقه را زشت نکند.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران‌وبیدگل یکی از بکرترین و زیباترین کویر‌های کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.

مرنجاب با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری، اسکی روی شن و ماسه سالانه میزبان ده‌ها هزار گردشگر داخلی و خارجی است.

سازمان جهانی گردشگری به اختصار (UNWTO) مستقر در شهر مادرید، اسپانیا، یکی از نمایندگی‌های سازمان ملل متحد است که در رابطه با امور جهان‌گردی تحقیق می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.