اعزام ۳۲۰ مددجوی جنوب استان اردبیل به مشهد مقدس

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۳۲۰ نفر از مددجویان ادارات کمیته امداد شهرستان‌های خلخال، کوثر، شاهرود و خورش‌رستم با کمک نیکوکاران به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حامد رضایی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل در حاشیه اعزام خانوار تحت حمایت به مشهد مقدس که طی مراسمی با حضور مسئولان برگزار شد، گفت: ۳۲۰ نفر از مددجویان ساکن در جنوب استان اردبیل که تاکنون توفیق زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) را نداشته‌اند، برای نخستین‌بار به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

او با اشاره به اینکه طرح «شوق زیارت» یکی از طرح‌های مشارکتی کمیته امداد است، بیان کرد: خیران در قالب این طرح، به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل کمک می‌کنند که رهسپار مشهد مقدس شوند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۶۵۰ نفر از مددجویان ساکن در جنوب استان اردبیل امسال از اردو‌های زیارتی، آموزشی و تربیتی بهره‌مند شده‌اند، افزود: اردو‌های زیارتی و فرهنگی با هدف تقویت و ارتقای روز افزون سطح معنوی، تحکیم بنیان خانوار، غنی سازی اوقات فراغت، ایجاد نشاط معنوی و تقویت روحیه خودباوری مددجویان برگزار می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه اعزام ۳۰۰ نفر از مددجویان جنوب استان به عتبات عالیات از دیگر برنامه‌های این نهاد است، گفت: درصدد هستیم۲۰۰ نفر از مددجویان شهرستان‌های خلخال، کوثر، شاهرود و خورش‌رستم را نیز تا پایان سال‌جاری به مشهد مقدس اعزام کنیم.

او با بیان اینکه بسیاری از مددجویان تحت حمایت در حسرت زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و امام حسین (ع) قرار دارند، افزود: نیکوکاران می‌توانند با حمایت‌های خود در کنار رفع نیاز‌های اساسی خانوار تحت حمایت، به اعزام آن‌ها در قالب طرح «شوق زیارت» کمک کنند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه شهرستان‌های خلخال، کوثر، شاهرود و خورش‌رستم دارای ضریب محرومیت است، بیان کرد: رسیدگی به مناطق محروم از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است که اعزام مددجویان تحت حمایت ساکن در جنوب استان اردبیل نیز با این هدف صورت می‌گیرد.

رضایی با بیان اینکه مشارکت گسترده خیران در طرح «شوق زیارت» موجب می‌شود تا مددجویان بیشتری رهسپار اردو‌های زیارتی شوند، گفت: مددجویان ساکن در مناطق محروم نسبت به سایر خانوار تحت حمایت نیاز به رسیدگی بیشتری دارند که امیدواریم با یاری خیران بتوانیم در کنار مشکلات معیشتی، نیاز‌های فرهنگی آن‌ها را نیز برطرف کنیم.

او با اشاره به اینکه ارتقای سطح فکری و فرهنگی خانوار تحت حمایت همواره در دستور کار کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد، بیان کرد: ارتقای سطح فرهنگی مددجویان مسیر توانمندسازی آن‌ها را هموار خواهد کرد که برای دستیابی به آن، گام‌های موثری برداشته شده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، گفت: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.