گفت‌و‌گوی تلفنی اردوغان و عبدالمهدی

دفتر نخست‌وزیری عراق از گفتگوی تلفنی «عادل عبدالمهدی» و «رجب طیب اردوغان» خبر داد.

گفت‌و‌گوی تلفنی اردوغان و عبدالمهدیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شینهوآ، دفتر نخست وزیری عراق روز چهارشنبه اعلام کرد «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر این کشور، با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، تلفنی گفتگو کرده است.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، عبدالمهدی درباره توسعه روابط عراق با ترکیه ابراز تمایل و بر اهمیت همکاری‌های مشترک برای رسیدن به ثبات و مبارزه با تروریسم تأکید کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: «عبدالمهدی برای رئیس جمهور ترکیه شرایط کنونی عراق، به‌ویژه تظاهرات و رویکرد دولت عراق در قبال آن، را را تشریح کرد.»

عبدالمهدی همچنین بر تفاوت میان معترضان و «گروهی از خرابکاران با توسل به خشونت به نیرو‌های امنیتی حمله و همچنین شهروندان، مدارس و نهاد‌های دولتی را تهدید و ارعاب می‌کنند و ساختمان‌ها را به آتش می‌کشند» تأکید کرد.

اردوغان نیز بر حمایت ترکیه از وحدت و ثبات عراق تأکید کرد و گفت: آماده توسعه روابط آنکارا با بغداد در همه زمینه‌هاست. اردوغان از «عقلانیت و خویشتنداری در رویکرد دولت عراق در قبال تظاهرات» تمجید و بر اهمیت اجرای نظم و قانون و گوش دادن به خواسته‌های مردم عراق تأکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، ترکیه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار