خطیب جمعه کرمان عنوان کرد؛

کرمان با حداقل آسیب از فتنه ی اخیر عبور کرد/ بسیج، خار چشم دشمنان نظام است

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه باید در حوادث بصیر، تکلیف محور بود و اقدام به موقع داشت گفت: استان کرمان از جمله مناطقی بود که فتنه‌ها گرد بادش آمد، ولی با حداقل آسیب‌ها از آن عبور کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه استان کرمان و امام جمعه کرمان امروز در خطبه های  نماز جمعه گفت: مردم را به تقوای الهی در دنیایی که میدان عمل است سفارش می‌کنم تا در روزی که میدان حساب هست سرفراز باشید.

او با اشاره به روایتی از امام علی(ع) مبنی بر گذرا بودن دنیا اشاره کرد و افزود: یک موضوعی که در آن دنیا مطرح است نامه اعمال است و سوال‌هایی مطرح است اینکه چند نوع نامه اعمال داریم و دقتی که در ثبت اعمال ما می‌شوند؟ اینکه گفته می‌شود نامه اعمال ثبت می‌شوند و ثبت مثل دفتر‌های دنیوی می‌کنند؟ در فرهنگ ما مسلمان‌ها با آن آشناهستیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی گفت: در نگاه قران کریم ۳ نوع نامه اعمال داریم۱. کتاب واحدی که از اولین تا اخرین انسان اعمالشون ثبت و ضبط می‌شود. طبق برخی عبارات همان لوح محفوظ است. ۲. نامه عملی که هر امتی دارد. هر قوم و طایفه‌ای در کنار زندگی فردی یک نامه عملی دارد. قرآن: هر امتی در قیامت با نامه اعمال خودش محشور می‌شود. ۳. کتابی که بیشتر در گفتگو‌هایی ما به آن پرداخته می‌شود اینکه هر شخصی نامه عملی دارد و این همان زندگی فردی هر کسی است و اعمال ثبت می‌شود و این قدر دقیق است که خودت هم می‌توانی قضاوت می‌کنی.

او ادامه داد: چه قدر در ثبت عمل دقت شده؟ ایات قران می‌فرمایند این قدر دقت بالاست که هر کاری کردی در نامه عمل آمده و کم و کاستی وجود ندارد افرادی خوب عمل کردند خوشحالند و افرادی بد عمل کردند غمناک هستند.

نماینده، ولی فقیه استان کرمان به مناسبت‌های مختلف این هفته به روز نیرو دریایی، روز بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج شهرت آفاقی را در کنار بینایی مطلق می‌طلبد خار چشم دشمنان نظام است جا دارد هر فردی افتخارکند که یک عضوی از این بسیج است.

او چند نکته هم درباره بحث‌های امروز گفت و افزود: دولتمردان دلسوزی جدی داشته باشند هر کسی در هر گوشه‌ای خدمت می‌کند باید اول معیشت و زندگی مردم و باید به قدرت خرید و زندگی آبرومند ایرانی که همه گذشت‌ها و ایثار‌ها را در دستور قرار داده باید به شان این ایرانی توجه داشته باشند. اگر کسی در هر مسیولیتی یه همچین دلسوزی نداشته باشد ماندن آن خیانت است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی  ادامه داد: دلسوزی برای بیت المال باید وجود داشنه باشد و بیت المال حیف و میل و سرمایه‌های ملی ضایع نشود .

او بااشاره به اینکه تصمیمات در زمینه منفعت ملی از مجاری قانونی عبور می‌کند و افرادی با ورود در کف خیابان نمی توانند آن را تعییر دهند افزود: مسائلی که از مجاری قانونی رد می‌شود ولایت پشت آن است .

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی تصریح کرد :قانونی که سران قوا و رهبری گفتند باید خوش بینانه نگاه کنید واین اقدام کارشناسی شده  و درست است برخی قانونی دنبال می کنند ولی برخی از کف خیابان دنبال آن هستند و می شود سواستفاده کاخ سفید و اقداماتی که  راه برای آشوب و دشمنان باز شد.

او گفت: رهبری انقلاب ولایت فقیه در نگاه اعتقادی جانشین امام زمان (عج) هستند و صحبتش برای ما حجت است.

امام جمعه کرمان بااشاره به اینکه فتنه‌ها و آشوب‌های بسیار خطرناکی در جامعه اسلامی وجود دارد افزود: فتنه‌ها در آغاز شباهت به حق دارند، ولی وقتی در میدان قرار گرفتند پای کدام پرچم دار به میدان می آید و مورد تشویق و هدایت قرار می گیرند مهم است!

او ادامه داد : برخی دچار این حوادث نمی‌شوند راه مقابله با فتنه این است که  مردم باید بصیرت داشته باشند و زمان را بشناسند این تکلیف است که به موقع اقدام و  تکلیف محور باشیم.

امام جمعه کرمان اظهار کرد :در تاریخ پر است از آدم‌های بصیر تکلیف محوری که اقدام به موقع نکردند مثل عاشورا، توابین.

او از ملت رشید و قهرمان که هم بصیر و تکلیف محور و اقدام به موقع دارند تشکر کرد و گفت: از همشهری‌ها و هم استانی که در راهپیمایی  این بصیرت ، تکلیف  و اقدام به موقع را انجام دادند قدردانی می کنم.

امام جمعه کرمان افزود :از نیرو‌های مسلح به خصوص نیرو‌های انتطامی که در میدان هستند قدردانی می‌کنم، استان کرمان از جمله مناطقی بود که  فتنه‌ها گرد بادش آمد، ولی با حداقل آسیب‌ها از آن عبور کرد.

انتهای پیام/ی

خطبه های نماز جمعه استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.