بیانیه مقدماتی سرپرست آژانس در بخش مربوط به ایران/ نشست مقام‌های آژانس و ایران هفته آینده برگزار می‌شود

سرپرست موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به اطلاع‌رسانی به شورای حکام، طبق اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ذیل برجام ادامه می‌دهیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کورنل فروتا، سرپرست موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه مقدماتی خود در بخش مربوط به ایران با اشاره به گزارش روز دوشنبه درباره افزایش ذخایر آب سنگین ایران به بیش از ۱۳۰ تن (متریک تن)، گفت: ما به اطلاع‌رسانی به شورای حکام، طبق اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک ادامه می‌دهیم.

کورنل فروتا با اشاره به اینکه آژانس به راستی‌آزمایی انحراف نداشتن مواد هسته‌ای اعلامی ایران تحت توافق پادمان ادامه می‌دهد، افزود: ارزیابی‌ها درباره وجود نداشتن مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران نیز ادامه دارد.

او مدعی شد: همانطور که در هفتم نوامبر به شورای حکام گزارش دادم، آژانس ذرات اورانیوم طبیعی را در مکانی در ایران که به آژانس اعلام نشده بود، شناسایی کرده است. 

سرپرست موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی با اعلام اینکه نشستی در این خصوص با مقامات ایرانی خواهند داشت، گفت: هفته آینده نشستی بین آژانس و ایران در تهران برگزار می‌شود تا درباره این موضوع بیشتر صحبت شود.

او گفت: من از ایران می‌خواهم همکاری کامل و به موقعی با آژانس، در اجرای توافق پادمان و پروتکل الحاقی داشته باشد.

در همین حال، جکی ولکات، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه‌ای ضمن متهم کردن ایران به عدم پایبندی به توافقات پادمانی آژانس به مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران ابراز تمایل کرد.

عبدالله بن خالد، سفیر دولت سعودی در آژانس بین‌المللی اتمی در وین نیز با تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران، مدعی شد غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات فردو تهدیدی برای جامعه جهانی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار