افزایش کرایه حمل و نقل ممنوع است/اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار

نایب رئیس اتاق اصناف کشور گفت: افزایش کرایه حمل و نقل ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، جلال‌الدین محمد شکریه، نایب رئیس اتاق اصناف کشور و رئیس اتاق اصناف استان گیلان گفت: با توجه به سهمیه‌بندی بنزین هرگونه افزایش کرایه حمل و نقل ممنوع است بنابراین در صورت مشاهده با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌شود.

او، از اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی واحد‌های صنفی خبر داد و افزود: با گرانفروشان و اخلالگران نظم بازار برخورد خواهد شد.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور و رئیس اتاق اصناف استان گیلان، با اشاره به اعضای ۱۳ گانه کمیسیون نظارت که ریاست آن بر عهده سازمان صمت است است، گفت: ۴ عضو این کمیسیون را بخش خصوصی تشکیل می‌دهد و این موضوع نشان می‌دهد بخش دولتی به عملکرد اصناف اشراف کاملی داشته از طرف دیگر سازوکار برخورد را هم قانون برای ما مشخص کرده است.

جلال‌الدین محمد شکریه، با بیان اینکه اصناف خود در کف بازار حضور دارند و به عنوان مصرف‌کننده بسیاری از کالا‌ها و خدمات محسوب می‌شوند، افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ رسته شغلی در گیلان وجود دارد بنابراین یک واحد صنفی فقط در یک رسته خودکفا بوده و در بقیه رسته‌ها خودش به عنوان مصرف‌کننده و جزئی از مردم تلقی می‌شود.

او، از وجود ۱۰۸ هزار واحد صنفی دارای پروانه در استان خبر داد و گفت: با توجه به وجود این تعداد واحد صنفی و رقابتی که بین آنان وجود دارد هر محتکر، گران فروش و یا فردی که اصرار به عرضه کالای بی‌کیفیت داشته باشد خود به خود از عرصه بازار خارج می‌شود.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور، با بیان اینکه تشدید نظارت و بازرسی در دستور کار این نهاد و به تبع آن سایر اتاق‌های شهرستانی و اتحادیه‌های صنفی قرار گرفته است، افزود: در صورت دریافت گزارش‌هایی مبنی بر افزایش کرایه و نرخ حمل و نقل در سطح گیلان به ویژه تاکسی تلفنی یا تاکسی‌های درون شهری با متخلفان برخورد می‌شود.

شکریه، از تمهیدات اندیشیده شده ستاد سوخت کشور، اتاق اصناف و وزارت صمت برای کارت سوخت واحد‌های خدماتی که در حوزه حمل و نقل فعالیت می‌کنند خبر داد و گفت: علاوه بر این واحد‌ها حتی برای پیک‌های موتوری و تاکسی‌های تلفنی نیز برنامه‌ای برای اعطای سهمیه بنزین تدوین شده که متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

او تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گران‌فروشی کالا‌ها باید به بازرسی سازمان صمت، اتاق اصناف و یا سازمان تعزیرات حکومتی مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

ممنوع بودن افزایش کرایه حمل و نقل

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
روزانه داخل شهر رشت هجده هزارتومن کرایه تاکسی میدهیم ، هر تاکسی ۲هزارتومان است کافیه یک مسیر رفت و برگشت با سه تا تاکسی بروید و برگردید حداقل ده هزارتومان میشود و اگر دوبار در روز بروید بیست هزار تومان میشود این یعنی فقدان حمل و نقل عمومی در رشت،

حمل و نقل عمومی تاکسی های کوچک و افزاینده ترافیک سطح شهر نیست!

ما اصلا چهار تا پایانه اتوبوسرانی مثل مشهد و تهران و تبریز نداریم واقعا مگر ساختن چهار لاین بتنی و یک سقف و یک کیوسک فروش بلیط در چهار پنج تا بلوار اصلی چقدر هزینه میبرد و خرید چند تا اتوبوس!!!!

مثلا پایانه یخسازی، پایانه جانبازان، پایانه چهارراه گلسار ، پایانه گیل، پایانه سبزه میدان، پایانه صیقلان.
نیاز نیست که همه مسیرها همه شهر را پوشش دهند و برای رفتن به مقصد حداکثر از دو مسیر استفاده کرد.

از هزینه شانزده میلیاردی پیاده راه که بیشتر نبود که تا الان هیچ کدام از شهردارهای رشت، حمل و نقل عمومی را در رشت را توسعه نداده اند...