صدور ۸ هزار مفاصاحساب برای موقوفات مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از صدور ۷ هزار و ۳۰۰ فقره مفاصاحساب برای موقوفات متصرفی و ۷۳۰ فقره برای موقوفات غیر متصرفی امسال در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  از صدور ۷ هزار و ۳۰۰ فقره مفاصاحساب برای موقوفات متصرفی و ۷۳۰ فقره برای موقوفات غیر متصرفی امسال در مازندران خبر داد و گفت: اسناد درآمد و هزینه موقوفات توسط اداره تحقیق بررسی و پس از تایید برای هر موقوفه مفاصاحساب صادر می‌شود.

او با اشاره به نکات کلیدی که در رسیدگی‌ها منجر به انحرافات متولیان می‌شود، افزود: اعمال در نظارت انجام پروژه‌ها مهم است متولی باید اطلاعات کامل در زمینه پروژه‌ها داشته باشد و مشاور امین اختیار کند.

حیدری گفت: متولیان وقف دارای دغدغه هستند چرا که موقوفات امانتی در دست ماست، در این‌باره روایات زیادی از دوران پیامبر اکرم وجود دارد در روز قیامت ما باید حساب و کتاب پس بدهیم.

او افزود: واقفان با وقف امانت بزرگی را به دوش متولیان وقف می‌گذارند کسی که امانت را خوب نگهداری کند و به منزل برساند اگر چنانچه در این راه کاهلی شود هر کدام از ما باید جوابگو باشیم.

حیدری گفت:: مقصد اجرای نیات فقط پول درآوردن نیست متولی باید از قانون اوقاف همه چیز بداند، از مراحل کلیدی و انحرافی در متولی‌گری این است که متولی دستورالعمل موقوفات را نداند و طبق وقف‌نامه عمل نکند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خطاب به متولیان گفت: رفتار با ارباب رجوع مهم است، از محل اجرای نیت می‌توانید سند اخذ سند مالکیت بگیرید که این کار از توفیقات پیگیری در بحث سند موقوفات است.

انتهای پیام/س

صدور مفاصاحساب برای موقوفات در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار