رئیس مرکز ملی پروش استعدادهای درخشان مطرح کرد؛

مصوبه حذف تنوع مدارس با اسناد بالادستی تناقض دارد/ شهریه مدارس سمپاد نصف غیردولتی است

مهاجرانی گفت: مصوبه حذف تنوع مدارس برای کمک به آموزش و پرورش است.

مصوبه حذف تنوع مدارس با اسناد بالادستی تناقض دارد/ شهریه مدارس سمپاد نصف غیردولتی استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره موضوع حذف تنوع مدارس اظهار کرد: طی دو سال اخیر انرژی زیادی برای حذف مدارس سمپاد گذاشته شد که می‌توانست برای تقویت مدارس ابتدایی عادی صرف شود.

او ادامه داد: بی شک مصوبه حذف تنوع مدارس برای کمک به آموزش و پرورش بوده و دغدغه عدالت هم بسیار مبارک است، اما به همان اندازه که مدارس استثنایی وجودشان ضرورت دارد وجود مدارس سمپاد هم ضروری بوده و به معنای عدالت است.

مهاجرانی با تأکید بر اینکه مدارس سمپاد یک شبه ایجاد نشده‌اند، گفت: سابقه کاری برخی معلمان سمپادی به دهه ۴۰ می‌رسد از طرفی دیگر این مصوبه تعارضاتی  با اسناد بالادستی دارد که به سند ملی راهبردی نخبگان اشاره کرد اگر قرار به تلفیق است حتما نباید مدرسه مجزا داشته باشیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان تصریح کرد: ۲ درصد از مردم جامعه مخاطب مدارس سمپاد هستند و معاونت ابتدایی باید برای ما تأیید کند چه دانش‌آموزانی می‌توانند وارد این مدارس شوند.

او با تأکید بر اینکه تابع قانون هستیم و اگر شورای نگهبان این مصوبه را تصویب کند باید راهکاری برای مدیریت موضوع پیدا کنیم، گفت: دو هفته گذشته اساسنامه سامانه سمپاد ابلاغ شد، اما روز بعد مصوبه حذف تنوع تصویب می‌شود.

مهاجرانی به تأکید مقام معظم رهبری بر توجه به سمپاد اشاره کرد و گفت:  مقام معظم رهبری در هر دیدار عبارت سمپاد را مورد توجه قرار می‌دهند و صرفا به کلمه نخبگان اشاره ندارند؛ چرا که مدرسه سمپاد معنای مشخصی دارد و نباید تغییر کند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان درباره شهریه این مدارس اظهار کرد: در مناطق محروم پرداخت شهریه رایگان است و در سایر مدارس هم نصف شهریه مصوب مدارس غیردولتی را در نظر می‌گیریم.
بیشتر بخوانید: جداسازی دانش آموزان موجب چند طبقگی آموزش شد/ قبولی کنکور مدارس غیردولتی دستاورد نیست

 مصوبه حذف تنوع تصمیمی شتاب‌زده است

در ادامه علی اصغر کاکو جویباری استاد دانشگاه درباره موضوع حذف تنوع مدارس با اشاره به اینکه یک سال زمان برای حذف تنوع قابل توجیه نیست، اظهار کرد: تصمیم مجلس شتاب‌زده است و بدفهمی از صورت مسئله را شاهد هستیم چرا که معضل کشور ما تنوع مدارس نیست بلکه برای افراد که نیاز‌های آموزشی ویژه‌ای دارند تدابیری خاصی اندیشیده نشده است.

کاکو جویباری تصریح کرد: باید به ارتقای کیفیت مدارس عادی دولتی توجه کنیم تا آنکه برای مدارس مخاطب خاص تدابیری بیندیشیم.

این استاد دانشگاه درباره حذف مدارس سمپاد گفت: این مدارس را نمی‌توان حذف کرد، اما شکل فعلی اداره آن هم مشکلاتی را ایجاد کرده است چرا که در سطح وسیعی دانش‌آموزان جذب می‌کند و ذهن مردم برای اثبات تیزهوش بودن فرزندشان تحریک می‌شود.

او تصریح کرد: مصوبه فعلی مجلس باعث رونق مدارس غیر دولتی می‌شود چراکه دانش‌آموزان مدارس خاص به سمت این مدارس سوق پیدا می‌کنند بنابراین پیشنهاد می‌کنم مدارس دولتی را ارتقا دهیم.

انتهای پیام /

ارتقای کیفیت مدارس عادی دولتی نیازمند حمایت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار